Седмица след коментираните в общественото пространстово разнопосочни реакции към новото лого на туристическия ни продукт и неговото „сваляне за поправка“ Investor.bg попадна на аналогично графично изображение на емблемата на туризма на Киргизстан.
Справка на Investor.bg показва, че логото на туристическия продукт на азиатската държава е било представено официално през септември 2012 г. (само 4 месеца преди представянето на родния ни бранд, чиято изработка беше именно в периода август- ноември на миналата година).
Според информацията, която откриваме на сайта www.time.kg, идеята е изображението да вплита основните за Киргизстан усещания и мотиви, които са изключително сходни до родния логотип - слънце, планини, море, пясък и други.
Освен това изпълнителят на проекта за бранд "Киргизстан" също е направил няколко подлога, които да отразяват различните видове туризъм в страната, подобно на идеята на МИЕТ, която трябваше да бъде уникална по рода си.
Самото изграждане на Киргизстанската емблема на туризма е струвала на правителството 543 евро.
Припомняме, че българското Министерство на икономиката, енергетиката и туризма, в качеството си на възложител на обществената поръчка за реализирането на бранда, даде 1,4 млн. лв. на консорциума "Обединение за бранд България", за да може дружеството да реазлизира целия маркетинг проект за представянето на туризма ни.
В по-късен етап на деня консорциумът изпрати становището си по повод съспоставката на Investor.bg между двете лога, като заяви, че "логото на България е оригинална изработка, съобразена с бранд стратегията на България". От обединението подчертават, че "двете лога са коренно различни, като нашето е "с плавни и спокойни форми", докато в това на Киргизстан присъстват "други присъщи на тяхната местна традиция".
"Логото на бранд България е изработено с ясна структура, в която различни истории се разказват около един общ център (стилизирано слънце)", подчертават от консорциума.
Рекламното дружество също така коментира, че "логото на бранд България не е вписано в кръг, а в определена форма с ясна матрица, напомняща формата на ритуален хляб и цвете".


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна


преди 12 години Как точно си представяте, че някой с такъв проект ще седи и чака Киргизстан да си направят логото и ще го копира? Глупости. Доста профанизирани изводи. Разбирам радостта на всички нехаресващи логото на България, но се прекалява с тази помия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Не разбирам, колко вече може да се коментира тази тема. Цопне ли се един в гьола, хайде и другите скачат след него, за да не изостанат. Логото си е перфектно за целта! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години До колкото разбирам парите в Киргизстан са дадени само за лого, а у нас за цялата кампания. Щом нещата са така, то значи с тези 1,4 млн.лв. ще се прави и рекламна кампания. При тази ситуация разходите ми изглеждат оправдани. А относно родното лого допада ми. Съчетало е в себе си слънце, плаж, море. Има си и чадърче. Нали точно родните плажове са тези, с които най-много се опитваме да привлечем чуждестранните туристи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Да, като за онези, които откриват неща, преди да са изгубени отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години А победителят е взел само 20000 сома или към 600 лева :-) Сега някой ще трябва да обяснява кой, как и защо е крал интелектуален труд :-) Ще е забавно ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години ПРав си - 35000 са 543 евро отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години 35000 сома не са ли 550 евро ? :-) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години А най-странното е, че същата избрана агенция вече се издъни с "взаимствана идея" - логото на Виваком. Явно човекът наистина е единственото животно, което се спъва два пъти в един и същи камък... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години "България - открий и открадни!" отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Айде, обществената поръчка са я уредили. Непрекъснато се случва... Но толкова ли безпомощни са били да родят някаква своя идейка!? отговор Сигнализирай за неуместен коментар