IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

От идеята до първата копка на тунела под "Шипка"

За първи път се заговаря сериозно за тунел под връх "Шипка" през 1897 година

14:09 | 09.06.13 г. 5
<p>
	Снимка: <em>stock.xchng</em></p>

Снимка: stock.xchng

За тунела под връх „Шипка“

Предвижда се тунелът под „Шипка" да бъде с дължина от 3,2 км. Той ще бъде изграден като част от трасето Русе –  Бяла – В. Търново – Габрово –  Казанлък – Стара Загора – Димитровград – Хасково –  Кърджали – ГКПП Маказа.

Това трасе е важен структурен участък от трансевропейски транспортен коридор № IX, свързващ направлението Финландия и Русия с Гърция през Румъния и България, посочва се в информация на Българска асоциация за геотехническо и тунелно строителство (БАГТС).

Предимствата

Сред най-силните аргументи за необходимостта от това пътно съоръжение е създаването на по-пряка връзка на страните от Североизточна Европа през Румъния и България с пристанищата Александруполис на Бяло море, за връзка между автомагистралите „Хемус", „Тракия", „Марица".

С негова помощ би трябвало да се разгърне потенциалът на Северна България за транзитния трафик. Ще се осигури и връзка между Дунав мост и автомагистралите „Хемус", „Тракия" и „Марица".

Тунелът ще осъществи пряка, бърза и удобна връзка между такива големи промишлени и товарообразуващи региони като Русе, В. Търново, Плевен, Ловеч, Севлиево, Габрово от Северна България с Пловдив, Стара Загора, Хасково, Казанлък от Южна България. А завършването на обходния път на Габрово, в чиито проекти е включен като последен етап тунелът, ще извади транзитния трафик извън населеното място със съпътстващото повишаване на пътната безопасност, чистотата на въздуха в населените места и др.

Така ще се облекчи преминаването през най-тежкия участък на Стара планина – прохода „Шипка",  и времепътуването между Северна и Южна България ще се съкрати най-малко с 45 минути, сочи информация, публикувана на сайта на асоциацията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:08 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

4
rate up comment 3 rate down comment 0
kalendar
преди 10 години
да-технически не е проблем-проблема е, че всички други проекти бяха наредени преди този точно проект-именно метрото, например. А съм чувал(не знам дали е вярно!), че преди години('90те) са идвали японци и са искали да го построят срещу 10 години концесия и са им отказали.Иначе-стискам палци-родом съм от тоя район, та дано стане скоро:)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 0 rate down comment 0
stoiloff
преди 10 години
Само тотална промяна ан законите, като ЗОП, МОП, и всички други, ще ни извади от ямата!Няма реална основа за бизнес у нас със тези поръчкови закони!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 57 rate down comment 1
bgMan
преди 10 години
То и метрото за София беше фантазия допреди 15 години ама днес се возим в него с удоволствие.3.2 километра тунел не е технически по-сложна задача от цялата инфраструктура на софийското метро. Дано по-скоро го направят и то с европейски средства.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 34
deBill
преди 10 години
фантазии
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още