През месец ноември тази година ще бъдат готови всички анализи, които ще покажат кое би било по-подходящото и икономически изгодно бъдеще за най-голямото летище у нас - авиогара София. Тогава правителството ще прецени дали то трябва да продължи да бъде стопанисвано от държавата или да бъде отдадено на концесия.
Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов пред журналисти във Варна по време на семинар за политиките в транспорта в контекста на оперативната програма "Транспорт" за новия програмен период 2014-2020 година.
По думите на ресорния министър летище София може да продължи да работи, както е работило и до този момент, в сегашния си начин на управление, без да е нужно да бъде отдавано на концесия.
Папазов бе категоричен, че както сега, така и в бъдеще, ресорното министерство ще продължи да работи за повишаване на качеството на услугите, предлагани от най-голямата авиогара у нас.
"Ние работим за повече атрактивни места за пътниците. В момента, както знаете, на летище София има много малко заведения и ресторанти, а те са важни за едно летище и за пътниците, които минават през него", обясни той.
Припомняме, че правителството на ГЕРБ не само обмисляше концесионирането на Летище София, но дори бе категорично, че единствено отдаването му в частни ръце ще му помогне да се развие и да стане конкурентно на тези на Балканите.
Регионалните летища
Министърът коментира и по-малките летища в България. За това до град Пловдив Папазов обясни, че транспортното ведомство смята да разработи летището, но първо трябва да се направи разчет какъв е капацитетът му - по отношение на товаропотока и пътникопотока през него.
"В момента може да се каже, че летище Пловдив няма такъв доказан потенциал. Общините бяха направили един фонд за развитие на летището, но община Пловдив, много странно се отказа от участието си в него, въпреки че е най-голямата община в региона и се очаква най-голяма подкрепа от нейна страна", посочи още той.
По отношение на летището в Стара Загора транспортният министър заяви, че засега не вижда в него потенциал за развитие като летище. Същото се отнася и за аеропорта в Балчик, допълни ресорният министър. "Без общините и бизнеса в региона тези летища нямат потенциал за развитие", категоричен е той.


Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
преди 12 години Припомняме, че правителството на ГЕРБ не само обмисляше концесионирането на Летище София, но дори бе категорично, че единствено отдаването му в частни ръце ще му помогне да се развие и да стане конкурентно на тези на Балканите.............................................................. В момента се продава Почистването на частна фирма за милиони,после следва друг отдел и т.н.Летище София. Не по врат,а по шия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар