IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Големите пътни проекти през 2013 - срязани ленти и планове за развитие

Правителството на Орешарски измести фокуса от шосетата към железопътните направления

09:30 | 05.01.14 г. 6
<p>
	Проектите, планирани за новия програмен период, целят да се постигне баланс между регионите. Снимка: <em>МРРБ</em></p>

Проектите, планирани за новия програмен период, целят да се постигне баланс между регионите. Снимка: МРРБ

Автомагистрала "Тракия"

Изцяло завършената магистрала "Тракия" бе открита на 15 юли 2013 г. Лентата преряза Десислава Терзиева - регионалният министър в кабинета "Орешарски". 

На самото откриване присъстваха главно министри и експерти от новото правителство, но по обекта се работи повече от 50 години и той отново е резултат от работата на няколко управления. Неведнъж бившият премиер Бойко Борисов изтъкваше работата по магистралата като един от плюсовете на своето управление, а „залитането“ по пътните проекти от страна на правителството на ГЕРБ бе многократно критикувано от опозицията.

Дори се говореше, че се планира трасето да бъде открито на  рождения ден на  Борисов през юни, но тази идея не се осъществи  след предсрочните избори и резките промени в политическия климат.

Всъщност и предишното правителство ряза ленти при  откриването на завършени отсечки от магистралата, тъй като работата беше разделена на няколко лота: Оризово - Стара Загора, Стара Загора - Нова Загора, Нова Загора – Ямбол, Ямбол - Карнобат и Карнобат - Бургас.

Метрото стига Бизнес парка и летището до 2015 г.

През април на 2013 г. започна строителството на нова отсечка на метрото от "Младост 1" до Бизнес парк-София. Тя ще бъде с дължина 2,7 км, 3 метростанции и се очаква да обслужва 45 хил. пътници дневно. Крайният срок за завършването на строежа е 2015 г.

Припомняме, че след откриването на Бизнес парка преди години там бяха преместени хиляди работни места. Липсата на директна връзка с метрото затрудни сериозно трафика и служителите на компаниите, които позиционираха офисите си на новото място.

В момента се работи и по нова отсечка към на втората линия на метрото, която сега стига до кв. „Лозенец“. Предвижда се метрото да стигне в кв. "Хладилника". Допълнителното разширение ще бъде с дължина 1,2 км с една нова метростанция.

През 2013 продължи и работата по отсечката до Летище София. Работата по този участък започна още през 2012 година и се очаква да приключи през 2015 година.

Доизграждането на метрополитена се финансира по ОП "Транспорт". Стойността на проекта е 120 млн. евро, като от тях 110 млн. евро са безвъзмездна европейска финансова помощ, а общинското участие е 10 млн. лв.

Последна актуализация: 12:56 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

6
rate up comment 3 rate down comment 1
tonitov
преди 10 години
Оризово-Ст. Загора е плод на две правителства, на царя и крадливата тройна коалиция, за което получиха шута в газа от Европаа всички останали от ГЕРБ за ЕДИН мандат. Това ми прилича на част от опорните точки на червените плювачи. Като правят само золуми, какво им остава ... да лъжат нагло и гнусно да плюят по противниците си
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 2 rate down comment 0
Longin
преди 10 години
не, на 14 Юни - петък , и Пеевски и Станишев му откраднаха медийното отразяване което му се полагаше
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 0
Guinea
преди 10 години
Само как го измислихте, че лентата на Дунав мост 2 е прерязана на 14 октомври? Чий болен мозък го написа?! Официалното откриване на Дунав мост 2 беше на 15 ЮНИ - в адска жега и почти разтопен асфалт. Към споменатата дата през октомври асфалтовата му настилка вече се разпадаше!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 10 rate down comment 1
melon
преди 10 години
От железопътния повече и по-лесно се краде.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 11 rate down comment 3
alexx
преди 10 години
Относно трети мост на Дунав, по-голяма вероятност в близко бъдеще е това да се случи не при Силистра, а при Никопол-Турну Магуреле като част от хидроненергиен възел, реализиран като публично-частно партньорство. Но това е в хоризонт от поне 10 години, бих казал даже 15.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 12 rate down comment 22
alexx
преди 10 години
Сега се видя, че може да се работи и откриват обекти без тупане в гърдите, рязане на ленти с няколко дузини пърхащи репортерки, и ежеминутни облъчвания по медиите. Даже някои обекти като строителството на автомагистрала Марица вървят по-добре от преди (на практика почти година по време на ГЕРБ там работата беше преустановена, но информация за това липсваше по медиите) и догодина ще имаме цяла магистрала до границата с Турция.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още