До края на месец февруари държавата трябва да придобие "Химко" - Враца, каза министърът на икономиката и енергетиката Драгомир Стойнев днес пред журналисти.
Крайната цена, за която ще бъде придобито предприятието, ще бъде приблизително 50 млн. лева.
След като сделката бъде финализирана, целта на правителството е заводът да заработи възможно най-бързо. Преди това обаче ще се правят анализи и оценки. "За Химко има пазар и има бъдеще", коментира Стойнев.
Придобиването на радневския завод "Ремотекс" от държавата обаче буксува. Стойнев обясни, че собственикът на предприятието настоява за необосновано висока цена.
"За съжаление не можем да се споразумеем със собствениците за цената. Трябва в него да влезе компетентен оценител, който да прецени, и реално, на база преценката, да се разбере каква е цената на активите, защото имаме огромни разминавания", обясни днес Стойнев.
Малко по-късно Българският енергиен холдинг (БЕХ) обяви процедура за избор на независим оценител на "Ремотекс - Раднево".
Целта е да бъде получена обективна оценка на предприятието поради значителните разминавания между очакванията на двете страни относно справедливата стойност на „Ремотекс-Раднево”. Резултатите от работата на оценителя ще бъдат използвани като отправна точка за преговорите със собствениците на компанията.
Икономическият министър увери, че правителството ще работи за реиндустриализацията на България.
"Основният проблем на българските граждани е, че са бедни. За да забогатеем, ние наистина трябва да използваме всички необходими ресурси и програми, които имаме", допълни той.
"В продължение на 20 години преход ние вървим към пазарна икономика. Ние казваме, че държавата трябва все по-малко да се намесва в предприятията и в бизнеса. Разбирането на сегашното правителство обаче е, че за предприятията в тежко положение трябва държавна намеса и ние ще го правим", заключи Стойнев.
*Статията е актуализирана с процедурата, обявена от БЕХ по казуса
Свързани компании:


Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му


преди 11 години Направо да продължават с Балкан, Балканкар, Балкантурист, Балкантон и Булгарплод. Поне да е ясно накъде вървим. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Твоята идея, въобще не е лоша, даже е много добра... обаче как да стане кажи как да стане само... Целия свят купува време от 2009г. насам, ние го правим от 1989г. Подобрение няма, лошото е че става по-зле. Просто тряба постепенна болезнена рефорна в акъла на хората и после в държавата....... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Я светнете каква е логиката, ако това чудо нашата държава успее да го стабилизира и дори изкара на печалба, за чии *** ще го дава пак на частник? Да го разкости още веднъж ли? Какви са тези самопротиворечиви тези? Дай да го спасим от частника, да го ремонтираме и да работи добре и да го продадем пак? Това го питам, като и капка съмнение нямам, че държавата изобщо нищо няма да свърши, но логиката ви е мноо смешна. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Ние сме *** омагйосаната Държавно приватизационна измишлйотина на света с ***, смешните упревлечески ходове и с *** страхливия народ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Както винаги първо отрицаваме без дори да сме вникнали в подробностите. И за мен е притеснително в тези времена предприятието да е държавно. Държавата го е построила и управлявала успешно в онези времена в които имаше отговорност. Към момента за съжаление такава няма.Обаче ако бъде намерен ефективен начин за управление от държавата сделката има и позитиви. Цената 50 милиона е за активине на Химко , а не за самото дружество. С тях Химко АД ще разплати повечето от задълженията си които са за над 70 милиона и ха познаите кои е в първия ред на кредиторите след обезпечените и заплатите .....Държавата. Тоест част от парите ще бъдат преместени от единия държавен джоб в другия държавен джоб. Икономическото оживлението на раиона и заетосттта в региона също са в първостепенно значение. Така че ако може оп някакъв начин да се гарантира прозрачно и честно управление на новото предприятие сделката не изглежда толкова лоша. И разбира се след стабилизацията продажба на някои голям от бранша. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Стойнев, Стойнев... Тия 50 млн по-добре да ги бяхте дали за привличане на ПЧИ. Примерно да освободите инвеститорите от плащане на осигуровки за година-две срещу ясен ангажимент за откриване и поддържане на работни места. Тая идея с Химко може да стане само, ако се налеят още кой знае колко пари. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Голямата въпросителна за всяко торово производство е цената на природния газ . През последните 15-20 заради високите цени на газа производството на торове се концентрира близо до добивните центрове на природен газ - Египет , Норвегия , Казакстан , Русия . Единствената логика това предприятие да се национализира (освен чисто грабителската ) пусканетому да е по някакъв начин част от сделката за Южен Поток отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Къде е Враца къде е Никопол... И за товарни превози, еле пък торове няма кой знае какъв проблем да се возят с 60 км/ч.Враца има всичко необходимо, както казах. Дори е близо до Чиренското газово находище. Не споря че Никопол е обречен. Ама чети ме както трябва ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Добре че в Северна България има поне едно Русе иначе не ми ги приказвай.Отдавна ЖП инфраструктура която има участъци за движение на влаковете до 60 км./час не се счита за инвестиционен плюс.Някога стъпвал ли си в Никопол например и кога? Северна България е пълна трагедия откъм инфрастурктура и ТОЧНО ТОВА е ГЛАВНАТА ПРИЧИНА да е обречена и да няма шанс за тази част от България.Ако някой иска да помогне на този регион трябва първо да рехабилитира всички ЖП отсечки и да построи поне една голяма магистрала. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години по данни на платформата за търговия на акции на БФБ на Бенч Марк Финанс BenchMark BG Trader Общия брой на акциите е 13 628 275 броя последна цена на сделка 0,033 лв и капитализация 449 733 лв. От тук следва да си направим извода, че тоя завод не струва абсолютно нищо. Ей така Българино са правят големите пари, но най-важното условие е да си комунист социалист червен долен *** ***. отговор Сигнализирай за неуместен коментар