Държавата бездейства по отношение на националната реклама на туризма ни на чуждите пазари – въпреки че в програмата на Министерството на икономиката и енергетиката е заложено промотирането на летния сезон да започне още през януари, към момента нищо не се прави.
За това алармираха от Асоциация на българските туроператори и туристически агенции (АБТТА).
Председателят на организацията Байко Байков обясни по време на дискусия в рамките на туристическото изложение „Ваканция и СПА Експо“, че все още няма никаква информация къде ще се рекламира туристическият продукт на страната ни, кои точно са целевите пазари в Западна Европа, в кои телевизии ще се излъчват рекламните клипове.
Припомняме, че ресорният заместник-министър Бранимир Ботев се похвали, че за тази година бюджетът за реклама на туризма ни е повишен в пъти. Според туристическия бранш обаче това са „пари, хвърлени на вятъра“. От бранша очакват „в последния момент да се появи фирма-фантом, която да направи рекламата“.
От асоциацията на туроператорите прогнозират зараждането на нови скандали в родния туризъм, като продължение на този с туристическото лого на България от миналата година. От бранша изтъкват, че диалогът с държавата, и по-конкретно с ресорния заместник-министър, е прекъснат, което нанася сериозни щети на бизнеса.
Байков твърди, че от месеци туристическият бизнес е неглижиран и заради забавянето на нормативната уредба към новия Закон за туризма, което на практика спира изпълнението му.
Байков изтъкна и че от 2012 година не е свикван Националният съвет по туризъм, който би следвало да е висшият орган, който взима решенията по всички въпроси, свързани с туризма, тенденциите, националната реклама и други въпроси за туризма. „Вместо това се провеждат работни срещи в друг порядък без участието на бранша“, каза Байков.
Председателят на организацията на туроператорите посочи, че ако оставим настрана скандала с туристическото лого и всички неизвестни около него, всъщност истинският проблем е свързан с начина, по който се провежда националният туристически маркетинг, особено статуса на електронната страница за туризма на страната ни.
“На практика там има много информация за България и туристическите забележителности, но сайтът не работи, защото не е разпознаваем, не привлича туристи, не генерира трафик“, каза Байков.
По повод на информацията, че министерството готви нов национален туристически сайт Байков коментира, че именно тук се задава следващият голям провал в туризма.
Националните туристически щандове по международните борси също са провал, смятат от асоциацията. Противно на позицията на заместник-министър Ботев и неговия екип, Байков твърди, че тези щандове са с добра графична визия, но не са функционални, тъй като липсва реално пространство за търговска дейност.
Като провал в туристическата политика браншът отчита и липсата на информация за реалната леглова база в страната, липсата на система, която да отчита броя на регистрираните туристи дневно, бездействието по отношение на сивия сектор в туризма.
От асоциацията изчисляват, че половината от сектора работи нелегално, съдейки по платените туристически такси. Друг е въпросът, че не се вижда реалният ефект от тези такси – за какво се използват и къде отиват, отбелязват от асоциацията.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
преди 11 години Защото, де що има крадливи хора в изпълнителната , съдебната и други власти, влагат краденото предимно в хотели /за производство или не им стига времето или не знаят как/ . :D Логично е когато са стартирали бизнеса си крадейки през държавата съгражданите си, да опитат да ги принудят /съгражданите си/ да финансират и дейността им. Било с евтин труд, било с данъчни преференции, било с реклама платена от общата каса. :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Винаги съм се чудел, защо държавата трябва да рекламира частния туристически бизнес. отговор Сигнализирай за неуместен коментар