IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ще се борим за пазарен дял при производството на продукти за СПА индустрията

Страната ни има потенциал на базата на розовото масло и продуктите от маслодайна роза, смята зам.-министър Ботев

17:39 | 24.02.14 г.
Ще се борим за пазарен дял при производството на продукти за СПА индустрията

България може да е сред лидерите в предлагането на СПА процедури и производството на продукти за тях. Страната ни може да завоюва сериозна пазарна ниша на база естествените продукти от натурални съставки, с които разполага.

Това каза зам.-министърът на икономиката и енергетикага Бранимир Ботев, който посети най-голямото изложение за промоция на уелнес и СПА дестинации и професионални козметични продукти и терапии „Professional Beauty”, което се провежда в Лондон, съобщават от Министерството на икономиката.

На съпътстваща церемония от програмата „World SPA&Wellnes Awards 2014 Balkans” страната ни е обявена за лидер на Балканите в тази сфера.

„Сериозно трябва да се обмисли възможността за участие на България с национален щанд на следващото издание на „Professional Beauty”. Бихме могли да сме и сред водещите изложители, което ще позволи на българските фирми да представят продуктите си на бързо растящия пазар във Великобритания, който би осигурил висок марж и добавена стойност“, подчерта той.

Пазарът за подобен тип специализирани професионални СПА и уелнес услуги във Великобритания възлиза годишно на 2 млрд. паунда. „Страната ни има всички предпоставки да бъде световен лидер на базата на розовото масло и продуктите от маслодайна роза. През последните три години България е водеща и в производството на лавандулово масло, като изпреварва дори Франция“, заяви още зам.-министърът.

„Гамата може да се разшири с продукти на основата на екстракт от семена на грозде, здравец, мед, кисело мляко и др. Освен че имаме всички дадености, опит и ноу-хау, е важно също, че България трябва да използва авторитета си на познат и надежден производител. Развитието на този сектор може да се обвърже със СПА и уелнес туризма на основата на минерални извори, които имат най-голям потенциал за развитие на туризма в България“, обобщи Бранимир Ботев. 

В специализираната борса се включиха шест български фирми, които представят своята продукция: „Лидера груп”, „Хелена Ризортс”, „Хотел Регнум”, „Арома Българска роза Карлово, „Яна” и „Пи Ен Джи”.
 
Двудневното изложение „Professional Beauty” се провежда в лондонския изложбен център „Ексел” и тази година е 25-ото му издание. В него участват 650 международни фирми от водещи козметични и уелнес марки. Очаква се посетителите да надхвърлят 40 хиляди. Сред изложителите са дистрибутори, представители на салони за красота, СПА центрове, вериги на големи международни хотели и др.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:17 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още