Участъкът от магистрала Хемус от Ябланица до разклона за Плевен и Ловеч е включена за финансиране по оперативната програма “Транспорт” за новия програмен период (2014-2020 г.).
На днешното си заседание правителството прие проекта на програмата и предстои да започне преговори с Европейската комисия (ЕК) по нея. Бюджетът и е почти 1,9 млрд. евро.
През този програмен период около 70 на сто от средствата по оперативната програма ще бъдат изхарчени за пътна и жп инфраструктура, като парите ще бъдат разпределени поравно между пътните и жп проекти. По-голямата част от парите за пътни проекти обаче ще бъдат изхарчени за лот 3 на магистрала Струма – участъкът от Благоевград до Сандански, който включва и планирания тунел от над 15 км и е с индикативна стойност 1,7 млрд. лева. Затова останалите пътни проекти ще се реализират в зависимост от наличния финансов ресурс.
Страната ни се надява парите, които ще получим по новия финансов механизъм "Connecting Europe” (Свързана Европа), да запълнят поне част от финнасовата дупка. По принцип по линия на този механизъм приоритетно се финансират водни и жп проекти, но до 10 на сто от средствата могат да се ползват и за пътни проекти. Затова се планира част от магистралата София – Калотина да се финансира с пари от специалния механизъм.
Недостроеният участък на магистрала Хемус (от Ябланица до Белокопитово) е разделен на три етапа - от Ябланица до разклона за Плевен и Ловеч (60 км), оттам до Велико Търново (85 км), и от Велико Търново до Белокопитово (110 км). Тези три подучастъка са допълнително раздробени на общо 8 отсечки, които се планира да бъдат възлагани за проектиране и строителство с отделни договори в зависимост от наличието на средства.
Освен отсечката от магистрала Хемус от Ябланица до разклона за Плевен и Ловеч и лот 3 на Струма, за финансиране с пари по новата оперативна програма “Транспорт” е предложен и участъкът от магистралата София – Калотина от Калотина до с. Храбърско, както и тунелът под Шипка.
С пари от програмата ще се финансира също така втората фаза от рехабилитацията на жп линията Пловдив-Бургас, ремонтът на жп отсечката Русе-Варна, модернизацията на жп участъците София-Септември (приоритетна отсечка е Септември-Елин Пелин) и модернизацията на линията Карнобат-Синдел.
С пари от програмата се планира финансирането и на участъка от третия метродиаметър от театър “София” до ул. “Житница” и бул. “Цар Борис ІІІ” в столицата, както и разширението на втората линия на метрото от метростанция „Джеймс Баучер” до кръстовището на бул. „Черни връх” с бул. „Хенрик Ибсен” и ул. „Сребърна”.
Предвижда се също и изграждането на интермодалния терминал в Русе.


1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР


преди 11 години Участъкът от магистрала Хемус от Ябланица до разклона за Плевен и Ловеч е включена за финансиране по оперативната програма Транспорт за новия програмен период (2014-2020 г.).--------------------------------------------------О, котьо!! То не останало, ве!!! Сега 60 км. ... после още 200. Ако се взема в ръце и обръщам сериозно внимание на здравословния начин на живот, може и да доживея (а бяха времена, когато не съм се и надявал ;)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Инфраструктурата е приоритет за развиващите се страни.Особено за кръстопътя между Африка, Европа и Азия ще трябва много добри пътища и мостове.Дано да получим финансиране. отговор Сигнализирай за неуместен коментар