2016 година беше определена като най-важната за сектор "Транспорт" от ресорния министър Ивайло Московски. До седмица ще бъде обявена за обществено обсъждане идеята на правителството за концесията на Летище София, която ще помогне за оздравяването на БДЖ.
"Самата концесия ще доведе до по-правилното управление на летището. Вярвам, че кандидатите ще бъдат световно известни оператори на летища", допълни още той пред БНТ.
Транспортният министър прогнозира, че финансовите параметри по сделката ще бъдат такива, каквито "досега в България по подобен тип сделка още не е имало".
Той посочи, че в процедурата за избор на концесионер ще има и инвестиционни изисквания. Първоначалното еднократно концесионно възнаграждение ще бъде определено в размер на 600 млн. лева. Тези средства ще бъдат използвани за погасяване на дълговете на БДЖ, като паралелно с процедурата се работи и за нотификация на държавна помощ за жп дружеството от Европейската комисия.
Концесионерът на Летище София ще има задължение да плаща и 5% годишни концесионни такси към държавата и да инвестира над 300 млн. лева, посочи още Московски.
"Не ограничаваме точно вида на инвестициите", коментира още транспортният министър на въпрос дали се предвижда изграждането на транспортен хъб на столичното летище. Той обясни, че има възможност да се реализира и проект за интермодална инфраструктура на летището чрез свързването му с жп линия.
София има нужда от подобна инфраструктура и дори екипи на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) търсят място за реализацията на интермодален терминал. Анализират се терени в извънградска зона, за да не се вкарва допълнителен трафик в столицата.
Ако бъде постигната концесията на летището със заложените параметри, ще бъде постигната и устойчивост в развитието на железниците за "десетки години напред", смята още Московски.
Според него при реализиране на всички инфраструктурни жп проекти и инвестициите в БДЖ пътят от София до Бургас ще отнема около 4 часа.
България ще настоява за механизъм, по който Европейската комисия да се намесва при наличието на блокирането на свободното движение в рамките на общността, каквото се случи на българо-гръцката граница по-рано тази година, допълни още Московски.
Той посочи, че затворената граница нанася щети не само върху транспортния сектор, но и върху цялата българска икономика.
В понеделник на среща при премиера Бойко Борисов превозвачите се отказаха от намерението си да блокират на свой ред границата с Гърция в отговор на фермерските блокади. Те ще изготвят декларация, към която се очаква да се присъединят и други сектори, с която заявяват готовността си за ответни действия при нов случай на незаконно затваряне на границата.


По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка
Желязков: Мораториумът за износ на дизел скоро може да отпадне, НС да реши за отмяната
Ватиканът обяви, че жените не могат да стават дякони
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
преди 9 години Време беше да се тръгне за концесия на летище София, май само то остана неотдадено от по-големите летища у нас. А това са значителни приходи, които ги пропускаме. Вярно, че една концесия ще повиши цените на билетите, но в момента пътуването от София e значително по-евтино от това през Букурещ например, така че има накъде да се променя цената. отговор Сигнализирай за неуместен коментар