Движението през тунел „Ечемишка” на АМ „Хемус” е възстановено, съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ).
Припомняме, че съоръжението беше затворено на 5 февруари, след като осветително тяло от единствената за движение тръба падна върху движеща се кола и уби жена.
„За пет дни се свърши повече работа, отколкото за пет години” – така служебният министър-председател Огнян Герджиков коментира направеното за обезопасяване на тунел „Ечемишка”, цитиран от правителствената информационна служба.
Той подчерта, че краткото време, за което са извършени ремонтните дейности, е било от изключителна важност, защото в противен случай Северна България е щяла да остане дълго със затворени транспортни връзки. Герджиков изрази благодарността си към служебния министър на регионалното развитие и благоустройството Спас Попниколов за създадената организация и на специалистите, осъществили ремонта. „Всички строители, които работиха денонощно, ще ги поканя в Министерския съвет да изразя лично моята благодарност към тях”, каза още министър-председателят.
От своя страна служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Спас Попниколов обяви, че има и други тунели в критично състояние.
Той се извини за неудобството, причинено от затварянето на тунел „Ечемишка“, но подчерта, че по-важно в случая е било осигуряването на безопасното преминаване през него. Попниколов не уточни за кои тунели става дума, но съобщи, че е възложил на експерти анализ на риска за съоръженията, който до 15 февруари трябва да му бъде представен заедно с предложение за краткосрочни и дългосрочни мерки за обезопасяването при ползване при нормални експлоатационни условия.
На въпрос каква е гаранцията за преминаване през опасните тунели и какви мерки ще се приемат за обезопасяването им, министърът отвърна, че никой не може да каже каква е гаранцията, но се надява на разбирането на ползващите тунелите.
Освен през тунел "Ечемишка" движението е възстановено и по участъка от пътен възел "Витинска река" до пътен възел "Правец" на АМ "Хемус", уточняват от пътната агенция.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
преди 8 години Сега разбирате ли защо беше белене и защо някои човеци изчезваха нощем и никои никога не ги вижда повече?и защо имаше чистки и убииства без съд?Тодорее върне се Тодорее на кои ни остави Тодорееееее отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години "На въпрос каква е гаранцията за преминаване през опасните тунели и какви мерки ще се приемат за обезопасяването им, министърът отвърна, че никой не може да каже каква е гаранцията, но се надява на разбирането на ползващите тунелите."Т.е. ПАК ще има СЪЩИТЕ проблеми, защото НЯМА да се изпълни нито един договор, дори ако е изплатен! Умирайте с разбиране, вашият премиер ви го каза. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Като се минава през тунела *** има ли каски преди да се влезне и завещание и застраховка живот също на гише преди тунела отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Сметката за ремонта излиза без пари и затова не се направи 10 г...БХ и подпирачката на БХ трябваше да разпределят едни пари....Бърза сметка :- демонтаж на конструкция - 1200ч ( 10ч х 120 ч ) х10 лв = 12 000- осветителни диодни тела 100 бр х 100 лв ( тове е сууупер цена ) = 10000- изтегляне ТСВВ 3.4 , 500м х10 лв = 5000 - Проект 3000 лввсичко 30 000 лв . Непредвидени 10 % - всичко 33000 лвПредаване на 100 тона плътен метал х 0.38 ст - 38 000 лв !!!Следователно пътна агенция трябва да е спечелила 5 000 лв от ремонта !!!!!ТАКА СЕ РАБОТИ ПРИ МЕН !!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар