Има няколко обективни предпоставки, които могат да доведат до вдигане на цената на туристическия пакет, предлаган от туроператор, и то най-късно до 20 дни преди осъществяване на пътуването. Сред тях са увеличаване на такси и промяна във валутни курсове. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по Нова телевизия.
Цената не може да бъде увеличена поради ненабиране на минимален брой туристи. Това обстоятелство би могло единствено да доведе до отмяна на пътуването. Но в този случай потребителят няма да дължи неустойка, посочи Маргаритов.
За подобни промени туроператорът трябва да уведоми клиентите си до десет дни преди старта на пътуването, тъй като това е срокът, в който могат да бъдат променяни съществени параметри на пакета, различни от цената. Освен това той може да променя цената му до 20 дни преди началото на пътуването.
Относно правата на потребителите в ситуация на фалит на туроператора председателят на КЗП припомни, че в България всички туроператори са задължени да сключват застраховка „професионална отговорност”. Това е способът, по който потребителите могат да бъдат обезщетени за това, че са претърпели вреди от предплатено пътуване, което не се е осъществило. Всеки потребител предявява пред застрахователя своята претенция и съответно трябва да получи обезщетението. Понякога този процес продължава малко по-дълго”, посочи той.
Около 56% от българите използват глобалната мрежа, когато запазват лятната си почивка или проучват информация за хотели, сочи проучване, цитирано от Нова телевизия. Най-често това са хора в активна възраст – между 22 и 48 години, и живеят в големите градове. По-рядко използваме услугите на туроператор. А едва 16% от българите правят ранни резервации – от това лято за следващото.
Оказва се, че при резервиране на хотел онлайн клиентът може да плати за него веднъж при заявката за почивка и втори път – на съответното място. Освен това някои хотелиери принуждават клиентите да доплащат за паркинг, закуска и интернет, например - услуги, за които предварително е обявено, че са част от туристическия ни пакет.
Най-често измамите при резервация през интернет са свързани с подвеждащи снимки, допълнителни плащания и неполучаване на услуги, за които сме платили.
Експерти съветват резервациите да се правят само през проверени сайтове, по възможност - български, за да избегнем потенциални капани и да можем по-лесно да търсим правата си при проблем.


ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рама
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Подкрепяният от Израел палестински лидер Ясер Абу Шабаб е бил убит при семеен спор
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат