Правителството определи „Терминали” ЕАД за концесионер на Интермодалния терминал в Южен централен район на планиране в България – Пловдив, съобщават от пресслужбата на кабинета.
Компанията беше единствен кандидат в процедурата за концесия на Интермодален терминал – Пловдив.
Едноличен собственик на дружеството е ПИМК Холдинг Груп, част от който е компанията за международен транспорт и спедиция ПИМК ООД - един от най-големите превозвачи на европейския пазар.
Концесията е за срок от 27 години.
Концесионерът се задължава да извършва фиксирано годишно плащане в размер на 60 хил. лв., което ще нараства в зависимост от инфлационния индекс за съответния период. Променливата част на годишното концесионно плащане е в размер на 10% от общия размер на нетните приходи за съответната година от всички дейности, свързани с ползването на обекта на концесията.
Инвестициите, които концесионерът се задължава да извърши в обекта за срока на концесията, са в размер на 15 млн. лв., като 2,2 млн. лв. от тях трябва да бъдат вложени в интермодалния терминал през първите две години от договора.
Интермодален терминал – Пловдив е изграден със средства от оперативната програма „Транспорт“ 2007 – 2013 г. и национално съфинансиране. Обектът има голямо стратегическо и икономическо значение в регионален, национален и общоевропейски аспект, допълват от ведомството.
С друго решение на кабинета „СКМ Порт Видин“ АД беше определено за концесионер на Пристанищен терминал Видин-юг. Участникът е избран след проведена процедура за предоставяне на концесия на терминала за срок от 35 години.
В съвета на директорите на компанията, регистрирана в края на 2016 г. с 50 хил. лева капитал, влизат Кедо Консултинг, Мариян Страхилов Иванов и Емилия Методиева Кирилова. Кедо Консултинг се контролира от Красимир Огнянов Константинов, който е и бивш управител на къмпинг „Градина“, показва справка в Търговския регистър. Друго негово дружество - „Интегрис Лаб“, се включи в надпреварата за емблемата на футболния клуб ЦСКА, но не успя да спечели търга. „Интегрис Лаб“ е печелила обаче поръчка на транспортното министерство за компютърно подпомагано учение по киберсигурност като част от консорциум.
Предвидените инвестиции за срока на концесията са в размер на 3,7 млн. лв. Те са за ремонт, поддържане и рехабилитация на съществуващата инфраструктура, както и за изграждане на нови съоръжения.
Концесионерът ще извършва годишно концесионно плащане, съставено от две части – фиксирана и променлива. Фиксираната част е в размер на 8060 лева без ДДС, а променливата част на годишното концесионно плащане е в размер на 1,76% от общия размер на нетните приходи за текущата година от всички дейности, свързани с ползването на обекта на концесията, които надвишават приетата сума за базови приходи от 252 хил. лева.


Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
Тръмп е разтревожен от посещението на Путин в Индия