Министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков издаде разрешение за строеж на магистрала "Хемус" в отсечката от Ябланица до пътен възел "Боаза", съобщиха от Министерството на регионалното развитие. Участъкът е с дължина от близо 9 км.
Освен строителството на новата магистрална отсечка, се предвижда и рехабилитация на близо 400 м от директното трасе при км 78+500, където сега магистралата свършва, и строителство на етапна връзка при км 87+600 в близост до село Брестница за връзка с път I-4 Коритна - Белокопитово. Проектът включва и рехабилитация на външните водопроводи за селата Брестница и Златна Панега, които попадат в трасето на аутобана.
Договорът за строителството на магистралната отсечка с Консорциум "ХВП Ябланица" бе подписан през юли 2017 г.
Срокът за строителство е 910 дни, като от тях 180 дни са предвидени за проектиране, а 730 дни са за изграждане на обекта. При реализацията на проекта ще бъдат изградени 5 селскостопански подлеза, 2 селскостопански надлеза, както и подлез при общинския път от Брестница към пещерата "Съева дупка". Автомагистралната отсечка ще бъде с по две ленти за движение в посока по 4 м, две ленти за спиране по 3 м, средна разделителна ивица - 2 м, водещи ивици и банкети.
Очаква се другата седмица да започне изграждането на участъка на автомагистрала "Хемус" между Ябланица и Тетевен. До два месеца след това ще започне работа и по строежа на аутобана на запад от Белокопитово, уточни Нанков, цитиран от БТА.
Тази година ще се започне с изграждането на малко над 25 км от магистралата. Текат процедури и се подготвя изграждането на още 50 км.
Относно въвеждането на тол системата министърът посочи, че вече е започнало изграждането на двата центъра, от които ще се управлява трафикът. Предстои доставката на различна техника, включително 100 кантара, които ще измерват тежкотоварните автомобили. По думите на Нанков технологията ще бъде иновативна, камионите няма да спират, а ще бъдат претегляни в движение.
Министърът допълни, че се разработва и софтуерът, който ще бъде предоставен на бъдещия орган, който ще управлява тол системата. Според него до 10-15 дни трябва да бъде взето решение дали това ще е държавна компания, държавно предприятие, търговско дружество или ще е част от Пътната агенция.
Нанков допълни, че до края на годината трябва да бъдат назначени между 500 и 550 специалисти, които ще обслужват тол системата. По думите му тя трябва да заработи най-късно март-април 2019 година, като още през първата година приходите се очаква да достигнат около 1 млрд. лева.
В момента се работи и по тарифите, по които ще плащат тежките автомобили. Според него таксите за част от републиканската мрежа ще бъдат по-високи, като засега ще има тарифиране само на тези пътища, които са в добро състояние.


1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
преди 7 години Той строежа стартира преди две седмици, ама сега му режат лентичката:https://***.youtube.com/watch?v=3HRLmrCa6dE отговор Сигнализирай за неуместен коментар