IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

БСП не успя да спре процедурата за концесията на Летище София

Социалистите са на мнение, че няма нужда от инвестиции на летището и се опасяват от множество злоупотреби при концесията

13:10 | 18.07.18 г.
<p>
	<em>Снимка: Летище София</em></p>

Снимка: Летище София

В плановете на концесията е записано изискване за строителството на трети терминал и нова писта. Предвидени са инвестиции за 1,2 млрд. евро за срока на концесията. От ГЕРБ коментираха, че в момента държавата не може да си позволи да инвестира тези средства, нито да получи авансово 550 млн. лева приходи, както е предвидено като възнаграждение в договора за концесия.

С тези пари ще бъде направен опит за спасяване на БДЖ.

Георги Свиленски (БСП) заяви от парламентарната трибуна, че концесионерът ще направи ремонт на съществуващия в момента VIP -терминал и това ще бъде представено като изграждане на нов трети терминал и инвестиция за 1,2 млрд. евро.

От БСП посочиха и още една опасност по отношение на заложеното изграждане на трети терминал. Димитър Данчев коментира, че за новото строителство ще има нужда от Оценка за въздействие върху околната среда (ОВОС). Ако инвеститорът не я получи, той ще може да осъди държавата за пропуснати ползи.

Депутатът заяви, че изграждането на нова писта ще увеличи трафика на самолети, а концесионерът няма да има никакви ангажименти към живеещите около района на летището за намаляване на нивата на шума. Той поиска генерален план за развитието на летището, който да бъде изработен от Столичната община и транспортното министерство.

Иван Велков (ГЕРБ) обясни, че са необходими инвестиции за ефективното поддържане на транспортната инфраструктура. Той беше категоричен, че няма да има закриване на работни места, а напротив - ще бъдат назначавани нови хора - за строителство и експлоатация.

На летището в момента работят 2,3 хил. души.

Депутатът каза, че проучвания са показали, че към 2031 година ще има удвояване на пасажерите в Европа и държавите започват да търсят инвеститори, които да развива инфраструктурата, затова и расте броят на частните оператори, които обслужват летищата в общността.

Спас Гърневски (ГЕРБ) отхвърли опасенията за националната сигурност, защото кацането на летището, дори и на нова писта, ще разрешава само и единствено от Държавното предприятие Ръководство на въздушното движение (РВД).

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:28 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още