Миналата седмица Столичният общински съвет прие промените в наредбата за рекламните елементи и рекламната дейност на територията на Столична община. По-важните нови текстове, които трябва да се преборят с т.нар. „визуално замърсяване“, получиха доста негативни становища на бизнеса.
Това коментира Иван Велков, зам.-председател на Столичния общински съвет, в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.
„Негативните становища, които се получаваха периодично, едва ли успяха да намерят изцяло отражение, защото самата тема е много комплексна и широкоспектърна. Според мен наредбата не успя да покрие изцяло модерните изисквания“.
Относно приетата забрана за покривна реклама в историческият център на града, зам.-председател Велков каза, че всички тези предложения и промени в наредбата, в повечето случаи имат и технологичен срок, в който трябва да се случат.
„Със сигурност част от организациите, които критикуваха недомислиците в част от наредбата, няма да останат доволни от крайния вариант и е твърде вероятно тази наредба да бъде обжалвана още през следващия сезон", каза той.
Заместник-председателят каза още, че специално за центъра на София – първа и втора зона, се въвеждат ограничения за партерната реклама и по-конкретно за рекламата по витрините. Приетият текст гласи, че до 20% от витрината може да бъде облепена с реклами. За трета зона е направен компромис от първоначалните изисквания и обемът на площта, която може да бъде с рекламна цел, е до 30%.
„Добър пример за това са някой от търговците, които имат международно участие и там вече подобни правила отдавна съществуват. На тях това не им пречи да се развиват“.
Общинският съветник коментира още, че скоро бяха приети приоритетни области за финансиране и параметри за кандидатстване по програма „Европа“ на Столична община за 2019 г.
Според него тази програма е една от най-добре работещите на Столична община. По думите му тя по-скоро търси варианти за взаимодействие и сътрудничество с по-широк кръг от неправителствени организации или т.нар. граждански сектор.
„Може би и гражданското, публичното и бизнес обществото имат едни и същи цели, а именно подобряването на градската среда, навлизането на технологии и подобряването качеството на живот. За жалост бюджетът на програмата е малък и по-скоро дава възможност да стартират микропроекти, но можеше да е по-мащабно“, посочи Иван Велков.
Повече по темата вижте във видео материала.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони