Средства от тол таксите не могат да се насочват към общините за ремонт на общински пътища. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройство Петя Аврамова на форума "Европейски, национални и местни приоритети", който е в рамките на Общото събрание на Националното сдружение на общините в Република България /НСОРБ/, предава БТА.
Министърът коментира предложението на общините 20% от събираните тол такси да се насочват за ремонт на общинската пътна мрежа.
Според европейските директиви тези средства не могат да се ползват за нищо друго извън поддръжката на определените пътища, за които се събира съответната такса, посочи министърът. Търси се решение на проблема с ремонтите на общинските пътища. Най-голямата дискусия трябва да се води с Министерството на финансите, допълни Аврамова.
Кметът на Димитровград и член на УС на НСОРБ Иво Димов посочи, че са предложили, след като АПИ започне да събира собствени средства от тол такси и винетки, 100 млн. лв. от 700 млн. лв. бюджетни средства, отпускани на АПИ, да се насочат към общините за тяхната пътна мрежа. Димов посочи, че НСОРБ, МРРБ и МФ трябва да имат обща среща за обсъждане на този проблем и да се включи това предложение за следващия бюджет.
Аврамова напомни, че тестовото пускане на тол системата ще е в средата на август и едва през 2020 г. Пътната агенция ще разполага с достатъчен ресурс от собствени средства – от тол такси и винетки, така че едва от тогава ще могат да се освободят бюджетните средства, които сега се отделят за АПИ.
Министърът отбеляза също, че следва да се направи инвентаризация на общинските и републикански пътища, така че да се знае кои са приоритетите, колко средства са необходими.
Петя Аврамова посочи, че по отношение на разпределяне на средствата от новия програмен период в оперативната програма "Регионално развитие" ще се търсят проекти, които да излизат извън рамките на отделните градове и да обхващат цели региони.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
преди 6 години "Според европейските директиви тези средства не могат да се ползват за нищо друго извън поддръжката на определените пътища, за които се събира съответната такса, посочи министърът. "Означава ли това, че парите от ТОЛ няма да отиват за третокласната и четвъртокласната републиканска пътна мрежа, както и за изграждането на нови пътища, а за това ще се използват оставащите пари от винетките? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Ако ремонтите по общинската пътна мрежа се правиха качествено и без да се краде от ресурса мисля, че парите щяха да са ако не достатъчно то поне почти достатъчно, но ГРОБ както и БСП искат да крадат и с гъъзза си а не само с една ръка отговор Сигнализирай за неуместен коментар