България е формален участник в надпреварата за автомобилен завод на Volkswagen, предизвикан от интерес отвън. Такова мнение изрази автомобилният експерт Калоян Желев пред Ивайло Лаков за предаването „Клуб Investor“ по Bloomberg TV Bulgaria.
„За да бъдем наистина сериозна инвестиционна дестинация, ние трябва да направим една задълбочена и комплексна подготвителна работа в страната си. Имаме голямо, сложно и много интересно домашно за писане. Нямаме никакви обективни основания, да бъдем конкурент на Турция за завода на VW“, коментира експертът.
По-глобално погледнато натискът върху автомобилната индустрия е колосален, защото компаниите са изправени пред безпрецедентна радикална промяна в цялата си история, изтъква още Желев.
„Първата причина е технологична. Автомобилната индустрия се намира на един водораздел. В 130-годишната си история толкова дълбок технологичен преход никога не е предстоял. Никога досега задвижващите системи не са били пред толкова радикална промяна. Добрият стар двигател с вътрешно горене лека полека през следващите десетилетия ще намалява своето влияние от една страна. От друга страна - къде е бъдещето? Всички сме свикнали да гледаме на електромобилите, като на единствената възможност, а тя не е“, допълни още той.
Двигателят с вътрешно горене ще продължи да доминира в следващите няколко десетилетия, но идва ред и на технологичното бъдеще, което е неизбежно, коментира експертът.
„Другата страна на нещата е промяната в демографията на крайния потребител и в неговите нагласи. Скоро четох много любопитни данни, според които автомобилната екосистема генерира оборот за 2015 г. от 3,5 трлн. долара. Това са производителите, веригата на доставките и услугите, свързани с тях. До 2030 г. данните и споделеното пътуване ще създаде допълните парични потоци в размер на 1,5 трлн. долара“, посочи още Желев.


Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями
Осъдиха българския шофьор, карал в насрещното в Гърция
преди 6 години Логично е, след първоначалната еуфория около новите електромобили да се погледне по-трезво на нещата и вероятно големите автомобилостроители на Стария континент ще овладеят този процес. Смислено е да се запитаме - по-изгодно ли е производството на електромолили и най-важното - дали е по-екологично?! Дали литият, неговото легиране и обработка са екологични и дали са в достатъчни количества на нашата планета? Дали големите серии са реалистични и каква е сметката по отношение на изгодността? Всички тези въпроси, включително и темата за алтернативни горива, е най-логично да наклонят везните отново към традиционните автомобили. Но, предстои да видим! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Наистина Фолксваген държи формално в играта Единствената цел да прави това е да продължава да изнудва Ердоган за по големи стимули и субсидии за завода си в Измир Това не е честно но каква честност очакваме от големите акули в бизнеса Да не би да беше честно когато излъгаха за емисиите на двигателите си и сега се чудят коя дребна риба да накиснат отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Абе ние една магистрала не можем да направим като хората...Някой да е пътувал по Тракия наскоро? отговор Сигнализирай за неуместен коментар