Германският производител на автомобили Volkswagen все още търси най-доброто място за новия си завод в Югоизточна Европа. „Състоянието на нещата е, че няма окончателно решение на надзорния съвет", заяви пред DPA премиерът на Долна Саксония Щефан Вайл (SPD), който също е част от Надзорния съвет на VW.
Наскоро се появиха медийни спекулации, че Турция вече е получила инвестицията за милиарди евро. Сега VW отрича тази информация. България също участва в надпреварата, добавя DPA.
„Сигурно е едно - независимо какво бъде решението, ще бъде икономическо решение, а не политическо изявление", казва Вайл. Решението „може да бъде взето на следващото, може би и на по-следващото заседание на Надзорния съвет“, допълва той. Ето защо процесът вероятно ще се проточи до късната есен.
Критици твърдят, че решение в полза на Турция не е съвместимо със ситуацията по отношение на човешките права в страната. Вайл по принцип предупреди да не се създава впечатление у демократите в Турция, че „заради президента Ердоган страната се демонизира“.
Впечатлението, че групата намалява отпечатъка си в Германия, като пренасочва все повече дейности в страни с по-ниски разходи за персонал, също бе разкритикувано от политика.
„По принцип се доказа миксът между сложни задачи, извършвани в Германия, и други производствени операции, които са по-добре изпълнявани в страни с по-ниски разходи“, каза Вайл. В допълнение концернът винаги е трябвало „да отваря нови пазари за продажби, също чрез производство на близки до пазара места".
VW трябвало да има правото да присъства в много страни. „Volkswagen се справя толкова добре, защото концернът гледа на нещата не само през националните очила, но и се разраства от десетилетия в международен план", казва Вайл. Това се отнася и за производствените обекти. По този начин германските локации също може да изиграят силните си страни и, същевременно, се говори за доброто използване на германските съоръжения, смята той.
Както е известно, германският Volkswagen Group обяви в края на миналата година, че търси място за нов свой завод в Източна Европа, който да стартира дейност през 2022 г. Директната капиталова инвестиция ще е над 1,4 млрд. евро и включва откриването на поне 5 хил. директно заети работни места. Впоследствие се очаква разкриване и на още хиляди допълнителни места в доставчици и обслужващи индустрии.
Заводът ще е от т.нар. multi-brand вид, тоест ще произвежда автомобили от различни марки под шапката на групата, включваща Volkswagen, Audi, Skoda, SЕАТ и други.
Идеята първоначално бе в него да се сглобяват два модела - Skoda Karoq и SEAT Ateca, като бъде преместено сегашното им производство от завода на Skoda в Квасини, Чехия. В последните дни, обаче, се тиражира и информация, че в него може да се сглобяват и лимузините Volskwagen Passat.
Капацитетът ще е 1000 коли на ден, което прави около 360 000 на година.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
преди 6 години Час и не знаеш но имаше BulgarRenault. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Истината е, че до сега у нас не се е реализирала мечтата да се произвеждат напълно цялостно автомобили. Навярно липсващ кадрови потенциал и опит са в основата на проблема, докато южните ни комшии са доста напред с материята, както на експертно, така и на ниво набран опит! Но така ние няма да загубим, а ще се утвърдим като поддържащ производител на множество части и компоненти, които веднага ще влизат в употреба, както в Турция така и в страната на Фолксваен - Германия! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години :))) https://***.ft.com/content/de30f588-8eac-11e5-8be4-3506bf20cc2bhttps://***.autocarpro.in/news-international/hyundai%E2%80%99s-czech-car-plant-crosses-3-million-production-milestone-43156 отговор Сигнализирай за неуместен коментар