Правилата за електрическите скутери в законодателен аспект все още са спорни, като изключим Западна Европа, където до голяма степен те са урегулирани като одобрение и начин на използване, и има какво да се използва като примери. Това мнение изрази Огнян Божилов, основател на производителя на електрически скутери "Narcine", в предаването "Бизнес среща" на Bloomberg TV Bulgaria.
Той разказа как преди три години се е зародила идеята за производство на електрически скутери.
"Идеята ни беше за компактен електрически велосипед, за да предложим алтернатива на автомобила за ежедневно пътуване в града, посочи предприемачът и разкри, че оттогава досега сса направени повече от три прототипа, тествани на редица тест драйв събития, където има обратна връзка от много хора. – В момента имаме няколко първоначални клиенти и преговаряме с инвеститори за първоначална инвестиция, за да стартираме производство. Мислим за потенциална платформа за споделено наемане на скутерите."
Огнян Божилов обясни, че максималният пробег с едно зареждане на настоящите прототипи е около 25 км., но сподели, че се работи по подобрения, което ще позволи до 50 км. пробег. Той уточни още, че едно зареждане отнема около четири часа.
"За момента моторът и батерията са части от готови производители. Шаситата са изцяло наш дизайн, произвежда ги фирма от Пловдив. Сглобяването се реализира в София. При по-масово производство бихме изнесли част от него в чужбина", прогнозира Божилов, но пресметна, че за да е рентабилно такъв тип производство, трябва да има поне няколкостотин бройки месечно.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.


Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица
Специализирана акция в Бобов дол доведе до изземането на осем кг марихуана
преди 6 години Огнян Божилов: За бизнеса с електрически скутери трябва първоначална инвестиция______________ Не се сещам за легален бизнес за който не е нужна първоначална инвестиция... отговор Сигнализирай за неуместен коментар