Производството на консерви в България се е свило три пъти спрямо 80-те години, когато страната ни беше водеща в този сектор. Но за разлика от преди, в момента се произвеждат по-качествени продукти с по-голям асортимент, тъй като страната ни изнася консерви към повече пазари. Това обясни в ефира на Bloomberg TV Bulgaria инженер Стойко Кировски, председател на Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци и управител на фирма „Джем и Джем“ - Пловдив.
"Консервената промишленост в България е на добро ниво и в нея се ползват качествени продукти. Но традицията за домашно приготвяне на зимнина е доста инертна и все още продължава, особено в селата", отбеляза инж. Кировски.
Според него една от опасностите на домашните консерви е, че при приготвянето им трябва да се знае с какво са третирани продуктите, които се използват.
"Например в съседна Турция са позволени много препарати, които в Европейския съюз не са разрешени. Най-добре е при приготвяне на зимнина хората да ползват свои собствени продукти", съветва експертът.
По думите му по време на националната карантина потребителите са се презапасили с консерви. През юли, август и септември обаче е имало спад в консумацията на консерви заради наличието на пресни плодове и зеленчуци.
Той прогнозира, че фирмите, които произвеждат консерви за кетъринг ще усетят затруднения в продажбите, защото много хотели на морето не отвориха, а това се очаква и за тези в зимните курорти.
Председателят на Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци не очаква спад на консумацията на консерви.
Той обаче отбеляза, че цените са били по-високи заради липсата на работна ръка, каквато изпитва българското земеделие, но е категоричен, че не е имало недостиг заради пандемията и затруднените транспортни доставки.
Инж. Кировски обясни, че разликата в цените на подобни продукти се дължи на маркетинг стратегия от страна на фирмите, на които хората имат доверие.
Председателят на Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци каза, че най-големият пазар е в Китай, следван от западноевропейския, САЩ, Израел, Япония.
Той посочи, че китайските потребители са много взискателни към качеството и опаковката на продукта, докато европейците са „прагматични“.
Инж. Кировски съобщи, че се експериментира с екзотични продукти и даде пример с маслодайната роза, която се радва на добър прием на азиатския пазар. Харесвани са сладката от зелени орехи и зелени смокини.
Какво се случи с експортните доставки на плодове и зеленчуци по време на пандемията от коронавирус? Кои са предизвикателствата пред компаниите от бранша? Защо някои от проектите със субсидии не тръгват?
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" вижте тук.


Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
SENSHI 29: Зрелищни нокаути, драматични обрати и силни български победи във Варна
Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Гуцанов: Социалните разходи и придобивки за хората се запазват
Защо аутизмът не трябва да се третира като самостоятелно състояние?
Букурещ гласува в кметската надпревара
САЩ: Гърция е ключов стълб в стратегията на Тръмп