Правителството прие Наредба за стандартите за заплащане на труда на служителите, осъществяващи дейности по предоставяне на социални услуги, които се финансират от държавния бюджет, съобщиха от правителствената информационна служба. С документа се определят минималните размери на индивидуалните основни месечни работни заплати за всяка от групите длъжности във всички видове социални услуги в процентно съотношение към минималната месечна работна заплата за страната.
Например, индивидуалната основна месечна заплата за ръководителите на социални услуги като терапия и рехабилитация и обучение за придобиване на умения, не може да е по-ниска от 180 на сто от минималната заплата. За специалистите, които предоставят тези услуги, се предлага минималното заплащане да е 160 на сто от минималната заплата за страната. За ръководители на социални услуги за резидентна грижа за деца и пълнолетни хора с трайни увреждания се предлага минималната заплата да е най-малко 220 на сто от най-ниското възнаграждение в страната. Специалистите в тези услуги ще получават най-малко 190 на сто от минималната заплата.
Най-високи минимални размери на работните заплати се предлагат за служителите в услугите, които предоставят интегрирани здравно-социални услуги за резидентна грижа. За ръководители на такива услуги минималната месечна заплата не може да е по-ниска от 250 на сто от установената за страната минимална заплата. За специалистите, предоставящи социални услуги, месечното възнаграждение се предлага да е най-малко 220 на сто от минималната заплата.
Приемането на наредбата е регламентирано в Закона за социалните услуги. С приемането й ще се създадат по-добри условия за заплащане на труда на служителите в социалните услуги, което е предпоставка за повишаване на тяхното качество и ефективност, твърдят от Министерски съвет. Ще се избегне и сегашното несправедливо положение, при което заплащането на труда на специалистите е почти изравнено с това на неквалифицирания персонал. Чрез гарантирането на по-добри условия за заплащане се цели да се преодолее и отливът на специалистите от сектора на социалните услуги към други по-добре финансирани сектори, което към настоящия момент е сериозен проблем.
Очаква се утвърдените стандарти да имат отражение върху възнагражденията на около 16 хил. служители, осъществяващи дейностите по предоставяне на социални услуги, финансирани от държавния бюджет. Стандартите ще се прилагат от 1 януари 2022 г.


28 пияни или дрогирани шофьори залови КАТ за ден
Арестуваха двама за сексуална експлоатация на жени, сред тях и 14-годишна
Благомир Коцев: Зад опита за отстраняването ми прозира стремеж за овладяването на Варна
Валят фишинг атаки от името на КАТ по имейла
Нова катастрофа на АМ "Тракия": Кола се заби в камион
ЕС предприема мерки срещу пристрастяването към социалните мрежи
Наков: Ако AI освободи 20-30% от кадрите, икономиката ще усети невероятна криза
Пазарите, а не правителствата, разрешиха кризата с критичните суровини
Форисие: Продължаваме разговорите с Китай
Форисие: Франция остава най-привлекателна за туристи в света
Тoyota възроди марката Scion с много евтин пикап
Този Citroen има шест колела, баня с биде и ускорява като спортна кола
Новата Dacia Sandero ще е електрическа, с над 400 км пробег
Дори здравият хибриден двигател на Toyota има слабо място
Топ 10 на най-бързо ускоряващите коли в света
Първият полицай в мелето на "Тракия", едва не бил блъснат четири пъти
Бабата на Ива Михайлова е на свобода, в РСМ искат Ива публично да се извини
Бонев: Софиянци плащат лихвите по дълговете на "Топлофикация"
Няма как да изчезнем като народ: Освещаваме икони за коли
Обрат: Апелативният съд в Бургас върна Никола Бургазлиев в ареста