IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Българска пекинска патица има на пазарите от Исландия до Канарските острови

Балансът между цена и качество се постига с ноу-хау, знания и технология, посочи Николай Зиколов, изпълнителен директор на „Булчикън“

21:13 | 10.03.21 г.
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Изнасяме продукти от пекинска патица в различни държави - от Исландия до Канарските острови. Основните ни клиенти са централно европейските държави – Чехия, Словакия, Унгария, Германия, Франция, Холандия и Англия. Това съобщи Николай Зиколов, изпълнителен директор на „Булчикън“, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria, в предаването „Бизнес старт“.

„Булчикън“ получи награда „Златна мартеница“ за успешен български производител с постигнати успехи на българския и международния пазар. Компанията е създадена от двама братя преди 20 години и успешно изнася продукцията си в над 25 държави в света.

„Последните пет години се утвърдихме като единствената компания, която отглежда и съответно произвежда продукти от пекинска патица на Балканите“, посочи Зиколов.
Компанията има амбиции да се развие и на други пазари, но по думите му първо трябва държавата да подпише т.нар. ветеринарни съглашения.

„Това са нормативни документи. Ако няма съгласувани например такива сертификати между България и Япония, ние няма как да изнесем продукцията си там. Същото е и с Канада, и със Северна Америка. Много бихме искали да се развием и там, но преди това държавата трябва да бъде активна и да ни помогне“, заяви изпълнителният директор на „Булчикън“ и напомни, че от няколко години компанията се опитва да „прокара тази пътека“.

Той обаче е категоричен, че това е отговорност на изпълнителната власт.

Според Зиколов през последните две години пекинската патица става все по-популярна и на българския пазар.

„Това е специфичен вид месо, който у нас не е много известен, но това започва да се променя“, коментира бизнесменът и потвърди, че на пазар като Германия то е нещо обичайно, а във Франция се правят дори десерти с патица.

Наблюденията на Зиколов показват, че в централните европейски държави е заложено хората да купуват доста по-често собственото си родно производство.

„Аз мисля, че българите по-скоро са склонни да купят нещо на добра цена, без значение къде е произведено“, смята бизнесменът.

Той е убеден, че балансът между цена и качество се постига с ноу-хау, знания и технология, за да може да се минимизират някои разходи и да може производителят да получи по-добра цена, без да влияе на качеството на продуктите си.

Николай Зиколов се надява, че „Булчикън“ ще популяризира пекинската патица и затова участва на всички изложения. Той разчита на модерната търговия да направи по-лесен достъпа до пазара на тяхното производство.

Как се развива успешен бизнес в пандемия? Как се оцелява в сериозната конкуренция с други производители? Защо ръчната работа помага за по-доброто качество на продукцията на „Булчикън“?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Видеа с всички гости на „Бизнес старт“ може да видите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:59 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още