Според нея водещ проблем в страната ни продължава да бъде инфраструктурата и състоянието ѝ, като остават нерешени казуси за безопасността на пътя.
Русинова изрази опасенията си, че служебното правителство може да доведе до сериозна криза в транспортната безопасност и не изключи налагането на санкции от ЕС.
"Разработих една концепция, която значително намалява времето, което е необходимо, за да съберем данните за състоянието на пътната безопасност, да направим анализ и оценка. Можем да получим информация за траекторията на автомобила, свлачищата, земетресения", информира Русинова и напомни, че ЕС губи 2% от БВП за пътни инциденти, в това число и България.
Тя е категорична, че технологията не е скъпа, ще ангажира само 10 души, които да работят със системата за установяване на проблеми на пътя.
По думите на Русинова „под инфраструктура не се разбират само дупки по пътя“.
„Говорим за еластични огради, мантинели, пътни знаци и маркировки. Пътната маркировка през 2020 г. трябваше да бъде подновена - частично това се случи, частично заради ковид кризата не се случи. Държавата ни и институциите ни са неспособни да се справят с фирми, които произвеждат фалшиви пътни знаци. Общините са пълни с такива", коментира експертът от Европейския център за транспортни политики.
Русинова подчерта, че има няколко компонента, по които се различава фалшивият пътен знак от истинския.
"Ние сме страна членка на ЕС и сме приели, произвеждайки пътни знаци, някои норми. В тях е записано много ясно един пътен знак на какви норми трябва да отговаря, за да го сложим на пътя", добави тя.
Според нея пътните знаци нямат необходимите светлоотразителни качества и се получава един омагьосан кръг, в който никой не може да направи нищо, че някой произвежда фалшиви пътни знаци.
"Няма да попречим на никого, ако сложим видеорегистратори и ги обвържем с гражданска отговорност. В съда не се приемат като доказателства, но на място, когато се изяснява ситуацията, и се покаже записът, на полицаите им става ясно кой лъже", категорична е Русинова.
Тя настоява за ново обществено обсъждане на отмененото отнемане на книжката при тежки пътни нарушения.
Кои са основните проблеми, които има нашата пътна безопасност? Остават ли нерешени казуси за безопасността на пътя? Ще бъдат ли поставени видеорегистратори като „черни кутии“ при пътни инциденти?
Вижте целия разговор във видео материала на Bulgaria ON AIR.


Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
преди 4 години Да прави сте "може" да доведе до сериозна криза... може и да не доведе. Докато за предишните на ББ е сигурно вече, че не си е свършили работата... отговор Сигнализирай за неуместен коментар