Договорът с избрания изпълнител на тунела под вр. Шипка не е подписан, защото не е работа на служебно, а на редовно правителство. Това коментира в рамките на парламентарния контрол служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова в отговор на въпрос на депутатите от ГЕРБ Томислав Дончев и Николай Нанков.
Служебно правителство не трябва да се занимава с такива стратегически въпроси. Следващото редовно правителство трябва да продължи тази работа, посочи тя.
Комитова допълни и че ако договорът бъде подписан сега, а до три месеца не бъде осигурено финансиране за проекта, поръчката, която беше обявена в края на октомври 2019 г., ще пропадне.
Проектът за изграждането на тунела под вр. Шипка е включен за финансиране в оперативната програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г., която още не е одобрена от европейските власти.
Изпълнител на тунела е избран през юли
Комитова припомни, че процедурата за избор на изпълнител на тунела под Шипка е обявена на 22 октомври 2019 г. Тя посочи, че техническата оценка на предложенията на кандидатите е направена на 15 март т.г., цените са отворени на 19 март, приета е обосновка за цената на 2 април.
От 2 април до 11 май, когато е началото на служебното правителство, и след това до 25 май, когато работи все още старото ръководство на Агенция „Пътна инфраструктура“, минават 55 дни, в които старото ръководство на Агенцията е можело да избере изпълнител, каза Комитова.
На 25 юни новото ръководство на пътната агенция е поискало от фирмите да удължат офертите до 31 октомври. На 14 юли е направено класиране и е избран изпълнител, допълва министърът. Това е обединението ДЗЗД „Консорциум ПСВТ“ с участници „Пътни строежи – Велико Търново“ АД, „Хидрострой“ АД и „Пътинженерингстрой-Т“ ЕАД. Подизпълнители на сдружението ще са „Евро Алианс Инженеринг“ ЕАД и проектантската компания „Трансконсулт-22“ ООД.
Отстранени от поръчката са двете турски фирми „Колин Иншаат Туризм Санайи Ве Тиджарет“ АД и „Дуйгу Мюхендислик Иншаат Туризм Дъш Тиджарет Ве Санайи Лимитед Ширкети“ ООД, както и „Чайна Комюникейшън Кънстръкшън Къмпани ЛТД“.
Комитова увери, че проектът остава стратегически за България, тъй като е част от международен коридор №9 и свързва Северна и Южна България.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт