IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Транспортният министър: 45% от подвижния състав на БДЖ са извън строя

За последните 30 години не са правени никакви инвестиции в железниците и превозвачът умишлено е воден към фалит, твърди Събев

18:49 | 10.03.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: БГНЕС/ЗАРА РУСЕВА</em></p>

Снимка: БГНЕС/ЗАРА РУСЕВА

През последните 30 години не са правени никакви инвестиции в железниците и превозвачът умишлено е воден към фалит. Това заяви министърът на транспорта и съобщенията Николай Събев по време на кръгла маса на тема "Преструктурирането на железопътния транспорт и изпълнението на европейската програма за възстановяване и развитие - нова перспектива на железниците", цитиран от пресцентъра на ведомството.

По думите му 45% от подвижния състав на БДЖ са извън експлоатация и не е включен в ремонтната програма на компанията, а същевременно са отказвани половината заявки заради невъзможност да бъдат изпълнени.

„В резултат на тези действия се появяват редица частни товарни превозвачи, а същевременно държавната железница е във фактически фалит и се поддържа единствено от субсидията", посочи Николай Събев.

„БДЖ няма система за управление на подвижния състав и материалната база, както и никакъв механизъм, който да гарантира качеството на услугата. В новата управленска структура ще инвестираме в дигитализация, чистота и кадри, като нашата цел е да развиваме бранда НК БДЖ", уточнява Събев.

По думите му програмата за реформи на БДЖ предвижда през 2023 г. компанията да излезе на печалба, а ефективността на прилаганите мерки ще бъде измервана на всеки 3 месеца. „Предвиждаме да използваме механизмите на публично-частното партньорство, включително и чрез концесиониране на жп гари, като целта е те да се превърнат в модерни градски възли, които да комбинират няколко вида транспорт“, обясни още Събев.

По отношение на състоянието на железопътния товарен транспорт у нас министър Събев даде пример, че през изминалата година от 254 хил. тона въглища, превозени от Варна до Русе, 250 хил. тона са превозени с товарни автомобили, което е над 98%.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:01 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още