С идването на пролетта и отпадането на противоепидемичните мерки се наблюдава оживление на бирения пазар, отбелязват от Съюза на пивоварите в България (СПБ). Тази тенденция се очаква да се запази и по време на великденските и майските празници, които българите традиционно отбелязват в семеен кръг, а бирата е неизменна част от трапезата.
При реализацията на бира около Великден се очертават интересни тенденции, показват наскоро публикуваните резултати от проучването на компанията за маркетингови изследвания GFK за продажбите на напитки по време на великденските празници в България.
През 2019 г. продажбите на пиво се повишават с 16% в стойност и 15% в обем, но през 2020 г. има спад за периода на великденските празници спрямо 2019 г. от 13% в стойност и 14% в обем. През 2021 г. има връщане към ръста, като през великденския период продажбите на пиво се повишават с 21% в стойност и 16% в обем. Прогнозите за тази година са, че тенденцията за ръст в пазаруването на бира ще се запази.
Активният сезон за пивоварите е от април до септември. През тези месеци в страната се реализират 60% от годишния обем на продажбите на бира.
По информация на Съюза на пивоварите в България в пиковия период средно на всеки час в страната се произвеждат 65 хиляди литра бира, а на всяка минута се бутилират хиляда и сто литра. 95% от консумираната в страната пенлива напитка се произвежда от членовете на Съюза на пивоварите, а почти всяка изпита бира е дело на българските пивовари, сочат данните на браншовата организация.
В България работят 39 малки, големи, средни и микро пивоварни, които на годишна база произвеждат общо около 180 различни марки и асортимента бира.
Портфолиото е динамично и сезонно ориентирано, но безусловно лагер бирата тип Pils продължава да е с най-висок пазарен дял от 93-95%, отчитат пивоварите. Регулярно провежданите по поръчка на СПБ маркетингови проучвания от Ипсос, България показват, че всеки трети българин е убеден, че пивото е подходящо за него питие, а при активните консуматори това мнение споделят 55% от респондентите.
,,Непрекъснатата модернизация на пивоварния сектор е от ключово значение за неговото устойчиво развитие, особено в момент на криза на световните енергийни пазари. Големите компании вече изграждат фотоволтаични паркове, а от съоръженията за биоанаеробно третиране на отпадните води добиват биогаз. През 2021 г. един хектолитър бира у нас вече може да се произвежда с 21,3 МJ енергия, докато преди три години най-доброто постижение беше 3,5 MJ“, коментира Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза на пивоварите.
От бранша подчертават и друга положителна тенденция – за поредна година спадат продажбите на бира в пластмасови опаковки, като през миналата година делът им е 52%. Продажбите в кенове са 23%, в стъклени бутилки – 21% и в кегове – 4%.
През миналата година пуснатите на пазара ПЕТ бирени бутилки са с 1206 тона по-малко в сравнение с количествата за 2020 г.
С това намаление на практика са спестени 1809 тона емисии от въглероден двуокис, които се равняват на въглеродния отпечатък от използването на 1500 тона въглища. Тези данни добре онагледяват колко е важно да бъдат оптимизирани всички възможности за намаляване и рециклиране на пластмасите, както и на всички други отпадъци от опаковки.
И през тази година Съюзът на пивоварите в България продължава да реализира информационната кампания "ИзБИРАме устойчиво бъдеще" с фокус именно върху разделното събиране на отпадъци от опаковки.
От браншовата организация напомнят, че Съюз на пивоварите в България е учредител и активен член на наскоро създадената от Българска стопанска камара и още седем браншови асоциации платформа за кръгова икономика „Пластик Пакт България“. Участниците в нея си поставят амбициозната цел до 2025 г. да постигнат 55% рециклиране на пуснатите на пазара отпадъци от пластмасови опаковки.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска