Страната ни харчи много средства за пътна поддръжка, но без значителни резултати. Тази практика трябва изцяло да се промени. Това заяви премиерът Кирил Петков на координационна среща в Министерския съвет по въпросите на безопасността на движението по пътя. Той посочи, че много от основните ремонти по пътните артерии са били оформени юридически като пътна поддръжка, което не дава добри гаранции за качеството.
„Пътната поддръжка е частичен лек ремонт, който не изисква толкова високо ниво на гаранция, колкото основен ремонт. Ако правим нашите пътища през т. нар. поддръжки вместо основен ремонт, качеството е по-ниско“, аргументира се премиерът, цитиран от БТА.
Кирил Петков се надява тази седмица парламентът да одобри плащанията към пътните фирми и да бъдат платени половината от средствата. Премиерът призна, че казусът е породил спорове в коалицията.
"Надявам се тази седмица това решение да мине. То има два критерия. Първият критерий е, че трябва да разплатим максимално бързо половината пари. Не трябва да се спори по тази тема. Второ, искаме да мине през достатъчно добро ниво на проверка. Не защото се съмнявам в АПИ или Министерството на регионалното развитие, а защото договорите са били направени неправилно и трябва да има засилен контрол", обясни още Петков.
Той обяви, че бившият автомобилен състезател Димитър Илиев става част от екипа на Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата".
„Оттук нататък той не е просто съветник, който се обажда от време на време, за да каже за някакъв проблем. Очаквам проблемите, които той повдига, да бъдат приоритизирани в най-голяма степен", каза премиерът и добави, че ще има промени в работата в сферата – прозрачни поръчки, достатъчно дълги срокове за гаранция, адекватно попълване на съществуващите дупки и изпълнение на ремонтите, както и нови магистрали, които да са част от европейските пътища.
Димитър Илиев определи безопасността на движението по пътищата като своя кауза. „Проблемите въобще не са само с пътищата, това е социален проблем. На първо място трябва да разглеждаме човешкия фактор. След това състоянието на пътищата, а после и състоянието на автомобилите – дали те са безопасни и отговарят на нормите“, е мнението на рали шампионът.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа