Европейският съд отхвърли иска на България за временно отлагане на прилагането на най-спорната разпоредба на Мобилен пакет I – връщането на камионите до мястото им на регистрация. Европейската съдебна институция трябва да вземе окончателно решение по т. нар. „Голямо дело“, което засяга прилагането на Мобилен пакет I, съобщиха от Съюза на международните превозвачи.
През октомври миналата година България внесе иск за отлагане на мярката до окончателното решение на Европейския съд по делото заведено от България и още осем държави членки на ЕС (Полша, Кипър, Унгария, Литва, Латвия, Естония, Малта и Румъния).
От Съюза на международните превозвачи припомнят, че действията на българската държава бяха наложени от драстичната промяна на икономическата действителност, както и доказани необратими последици върху околната среда (принудителните празни курсове на камионите ще доведат до покачване на въглеродните емисии).
През 2020 г. Съюзът на международните превозвачи сигнализира за сериозни социално-икономически последици от мярката сред българския транспортен бранш.
С решението си Европейският съд на практика отказа всякаква възможност за намаляване на вредите от прилагането на Мобилен пакет I, коментират от Съюза.
От там посочват, че все още няма официална информация от страна на българското Министерство на транспорта и съобщенията. От бранша искат да знаят каква е позицията на българската държава, как е била аргументирана тя пред Европейския съд и как държавата възнамерява да защити транспортния си бизнес.
В условията на тежка икономическа криза България е оставена без стратегическа транспортна политика, а браншът е в ситуация, в която получава информация и подкрепа от ресорните министерства на останалите осем държави-членки, коментират от Съюза.
Международните превозвачи се оплакват, че продължават целенасочени репресивни действия на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“ към конкретни транспортни фирми в България, които са изявили своето несъгласие по законен начин с политиката водена от транспортното министерство.


Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
преди 3 години Еми нямаме политика, защото нямам политици. Славчо и Тулупчо са уникати. Дай да затваряме София, ще махаме министри и народни, събрания че да дойде пак Тулпи на власт и вече да е късно за всичко. Трябва д аможе да се обжалва това решение. С какви аргументи е отказано? Не е нормално да има енергийна криза, за екология дори не ми се споменава, но ЕС да се сържи като ЕССР и съдилищата и да изпълняват политически поръчки освен ако нашето искане не е било внесено неаргументирано. отговор Сигнализирай за неуместен коментар