След няколко години, изпълнени с тежки икономически проблеми, краят на кризата в еврозоната изглежда все по-близо. Европейският паричен съюз обаче има да преживее още болезнени моменти, пише CNBC.
Втората рецесия в региона ще бъде сравнително лека, но възстановяването от нея - дълго и трудно, прогнозират от Ernst & Young.
Очакванията на консултантската компания са през 2013 г. икономиката на еврозоната да регистрира спад от 0,4%, а след това да нараства с по 1,3% годишно в периода от 2014 до 2016 г.
„Въпреки че има някои положителни показатели за еврозоната, това е само началото на пътя“, коментира Мария Дайрън, старши икономически съветник в компанията.
„Необходими са по-нататъшни стъпки за завършването на рамката на банковия и фискален съюз, въвеждането на някаква форма на еврооблигации и пълното прилагане на Пакта за растеж, за да се възстанови доверието, въпреки че едва ли това ще промени перспективите пред растежа в краткосрочен план“, допълни тя.
Прогнозата на консултантската компания е в съответствие с прогнозата на Европейската централна банка (ЕЦБ), която наскоро занижи очакванията си за растежа на икономиката на еврозоната през следващата година.
От Ernst & Young също тага предполагат, че рекордно ниската лихва на ЕЦБ (0,75% - бел. ред.) ще се задържи до 2017 г.
Компанията също така предупреждава, че еврозоната се изправя пред „изгубено десетилетие“ заради комбинацията от нисък растеж и висока безработица. Очаква се безработицата в региона да достигне пикови равнища през 2013 г.,
Експертите посочват още, че вероятността Гърция да напусне еврозоната е намаляла от 15% до 5%. „Изглежда пазарите също все повече се убеждават в това“, посочва се още в доклада на компанията.
Въпреки това обаче консултантите предупреждават, че ще се засили поляризацията на държавите от еврозоната по отношение на растежа.


Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода в събота
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри