Около производителя на Nutella Ferrero отдавна кръжат влиятелни инвестиционни банкери. Това не би трябвало да се промени в бъдеще. Италианската компания, която произвежда също и бонбоните TicTac, както и най-популярните шоколадови яйца с изненади , ще остане изцяло в ръцете на семейството Фереро.
Могъщи конкуренти като Mars и Nestle многократно се опитат да придобиват позиции в компанията, но според информирани източници Ferrero постоянно „реже“ хранителните концерни.
Дори перспективата за осребряване на огромните активи на компанията не може да убеди собственика Джовани Фереро да продава. Някои анализатори оценяват Ferrero на до 30 милиарда долара. Най-богатият човек в Италия пояснява в едно от редките си интервюта, че не планира нито IPO, нито продажба на по-голям конкурент. Компанията никога в историята си не е подкрепяла голямо придобиване и няма да започне такава политика и сега, потвърждава собственикът, цитиран от The Wall Street Journal.
„Започнахме като фамилна компания и искаме да останем такава“, заявява 49-годишният предприемач. „В никакъв случай не искаме подобно на много други да отчетем краткосрочни високи приходи. Ако направим IPO, ще сме под огромен натиск за по-кратък период от време да представим високи дивиденти и печалби", казва той.
Вместо това Ferrero иска да расте органично. Компанията планира в следващите десет години да нарасне двукратно спрямо днешните му размери. За тази цел Ferrero иска да се откъсне от европейския си вътрешен пазар и да навлезе по-силно в Азия и САЩ. Все още 80 на сто от продажбите се реализират в Европа.
С тази стратегия за растеж Ferrero хвърля ръкавицата на доминиращите в Азия и Съединените щати сладкарски гиганти като Марс и Hershey. „Всеки ден ние сме малко по-уверени, че можем да спечелим там", заяви Фереро. "И след като го направи,, за нас няма да има проблеми, свързани с нашата сравнително малка мощ в сравнение с конкурентите ни".
Ferreroреро е четвъртият по големина производител на шоколад в света и има пазарен дял от близо 8 на сто. За сравнение – третият по големина Nestlé си гарантира според пазарния изследовател Euromonitor около 12 процента от пазара по приходи.
Семейната компания, която през тази година вероятно да надмине границата от 8 милиарда евро като приходи, започна дейността си по време на Втората световна война. Дядото на Фереро Пиетро открива през 1942 г. малка сладкарница в тихия град Алба, в района на Торино. По време на войната за нея се оказва много трудно да се снабдява с какао. Затова Пиетро решава да използва ядки от местен доставчик. От тях сладкарят формира импровозирани шоколадови лакомства. И така от тази необходимост се ражда известният Nutella крем, който днес е незаменим за всяко италианско домакинство.
Днес внукът Джовани, който бяга от общественото внимание, ръководи един от малкото големи производители на потребителски стоки, все още 100% собственост на семейството. Основни конкуренти като Wrigley и Cadbury преминаха в ръцете на корпорации като Kraft и Mars. Nestlé също се отправи на шопинг и пое по-малки компании в развиващите се страни като Китай и Русия.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 9 години даде се вече и Барилла.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 12 години Така се прави, браво на Ferrero. Все по-малко фирми държат на качеството, ако не се лъжа и Barilla още не се е дала отговор Сигнализирай за неуместен коментар