За първи път от 2008 година насам европейският бизнес може да се окаже изправен пред недостиг на разрешителни за квоти за въглеродни емисии, пише агенция Bloomberg.
От началото на кризата промишлеността в ЕС се сви и това доведе до пренасищане на пазара за емисии. Цената им през април 2013 година падна до нива до под 4 евро за тон, спрямо 31 евро на тон през август 2006 година. През 2012 година предприятията, които ползват разрешителните, намаляват с 12%.
Този срив притесни Европейската комисия, защото заплашваше най-големия пазар на въглеродни разрешителни в света. Ниската цена на квотите пък не върши основната си цел – да окуражава фирмите да използват екологично чисти ресурси, а не въглища и петрол.
Днес обаче тези времена са забравени – в сесията на ICE в Лондон квотите се търгуват за 6,50 евро за тон. От началото на годината те са поскъпнали с 30%.
Една от причините са действията на регулатора на ЕС в областта. Европейската комисия ограничава броя на безплатните квоти. От 2008 до 2012 година бизнесът получи безплатно емисии на стойност 13 млрд. евро. До 2020 година обаче безплатните квоти ще бъдат ограничени с около 12%.
Това, както и прогнозите за икономически растеж от 1% за еврозоната през 2014 година, води до прогнозата, че квотите за емисиите ще поскъпват. В анализ на UBS е записана прогнозата за ръст на цената до 15 евро на тон до края на тази година.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 11 години Не е само това, последните 2г. Германия е увеличила емисиите на СО2 с около 5% чисто, което увеличение е придизвикано от масовото преминаване на въглища и поетапното затваряне на АЕЦ. И по-лошо ще става... отговор Сигнализирай за неуместен коментар