Изпитващият трудности чешки национален превозвач CSA се присъединява към европейските авиокомпании, които съкращават персонал и разходи на фона на назряващата конкуренция на нискотарифните компании, пише Wall Street Journal.
Czech Airlines, която е 44% собственост на Korean Airlines, ще освободи приблизително една трета от служителите си и ще спре да използва няколко самолети Airbus, за да може да постигне конкурентни цени. Това се случва на фона на намаляващото търсене на полети по ключови маршрути в Източна Европа, информира говорителят на чешката компания Даниел Сабик.
Czech Airlines ще съкрати 70 от своите 230 пилота, 150 от своите 400 стюарди и 60 от 270-те си административни служители. Освен това компанията ще спре да използва шест самолета Airbus A320, чиято средна възраст е 7 и половина години. Те ще бъдат продадени, уточнява говорителят. Сабик се надява, че решението на ръководството няма да срещне отпора на синдикатите.
Представителите на стюардите обаче заплашват със стачни действия, докато синдикатът, защитаващ пилотите, не възнамерява да протестира срещу решението. Сабик вярва, че евентуална стачка може да бъде избегната.
Czech Airlines се озовава в подобна ситуация, в каквато се намират и други водещи европейски авиокомпании.
Пилотите на френско-холандското дружество Air France-KLM две седмици недоволстваха срещу планираните съкращения на персонала и разходите чрез разширяването на дейността на нискотарифното поделение Transavia извън границите на Франция.
Днес Air France отстъпи пред служителите си и се отказа от това свое намерение. Освен това френската авиокомпания предлага и нова гаранция, че няма да се стигне до преместване на нискобюджетното дъщерно дружество от Франция зад граница.
Миналата седмица пък германският авиопревозвач Deutsche Lufthansa AG постигна споразумение с пилотите относно нискотарифното си поделение Germanwings и предотврати нова стачка.
В Полша LOT Polish Airlines в продължение на години се намира на ръба на фалита преди през 2012 г. правителството да получи спасителна помощ. Тази година дружеството се върна към печалбата, но след значителни съкращения на разходите. Наскоро LOT получи зелена светлина от Европейската комисия за усвояването на държавния заем на стойност 127 млн. долара.
По този начин LOT може и да не последва съдбата на унгарския превозвач Malev, който спря да оперира преди повече от две години, след като ЕК принуди компанията да върне стотици милиони евро нерегламентирана държавна помощ.
През първото полугодие на 2014 г. CSA реализира оперативна печалба за пръв път от няколко години. Но за да постигне положителен оперативен резултат за цялата година чешкият превозвач трябва да понижи значително разходите и да приключи с преструктурирането на дейността си.
Според Сабик ситуацията, в която се намира CSA, се влошава тази година заради намаляващото търсене от Русия и бившите съветски републики. Основна причина за това е кризата в Украйна.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време