Едва 5% от българите са ползвали интернет банкиране през 2017 г., сочат нови данни на европейската статистическа агенция Евростат.
С това България се нарежда на последно място в класацията, която оценява какъв дял от страните в Европа използват онлайн банкиране. Дори по-тревожна тенденция обаче е, че реално за последните 10 години процентът остава почти без промяна.
През 2007 г. едва 2% от българите са използвали банкиране онлайн, за да плащат сметки или пък да управляват сметките си. Ръстът наистина е двоен, но при толкова нисък дял това остава незабележимо.
За сравнение, в Гърция, която през 2007 г. е предпоследна в класацията (на последно място отново е била България) с едва 4%, през 2017 г. процентът на потребителите, ползващи интернет банкиране, е скочил пет пъти до 25%.
В Хърватска, където преди десетилетие делът е бил едва 9%, днес той е скочил до една трета от гражданите, макар че през 2016 г. е бил дори 38%.
На общоевропейско ниво около половината (51%) европейци използват онлайн банкиране. Делът се увеличава постоянно и се е удвоил спрямо 2007 г., когато е бил 25%.
Интернет банкирането е особено популярно сред европейците на възраст между 25 и 34 години, където 68% ползват услугата.
Използването на онлайн банкирането обикновено се увеличава в съответствие с нивото на образование на потребителите. Макар че само 24% от по-ниско образованите използват интернет банкиране, 77% от завършилите висше образование ползват подобна услуга.
Сред страните членки на ЕС най-много онлайн банкиране се ползва в Дания (90% от лицата от 16 до 74 години) и Холандия (89%), следвани от другите скандинавски страни – Финландия (87%) и Швеция (86%).
От другата страна на класацията преди нас е Румъния с едва 7%. По-малко от 30% от хората на възраст между 16 и 74 години използват онлайн банкиране и в Гърция (25%) и Кипър (28%).


Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода в събота
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
преди 7 години Страхът от измамници прави кеша незаменим! Хората не смеят да оставят вече никаква наличност по дебитни карти след ежедневните новини за поредния взривен банкомат! А безумните такси за "банково обслужване" при нулеви лихви по сметки правят кеша наистина безалтернативен!!!!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години В последните няколко години все съм бил с впечатление (явно погрешно), че и при нас делът на ползващите ел.банкиране не е малък, предвид броя мои познати които го използават. А и друго се набива на очи, че именно в северните и в по-развитите икономики на Европа този канал е за предпочитане от хората...то затова и там кеш рядко се използва, а у нас се опитваха един вид насила да го ограничат до драстични размери. По-добре да насочат усилията си към неслучващото се "н"-та година електронно правителство и у нас. Така с подобряване на общата среда хората сами ще предпочетат този канал на операции с парите си, на правителството няма да му се налага да се пъне с мерки и борба против кеш-а, а и като цяло корупцията ще се понамали вероятно, а и излишната администрация ще се влее в други по-полезни икономически дейности...ех мечти, мечти... :( иначе банките сами и насила няма да се справят с тази задача, макар че и у нас вече има такива единични опити от някой банки за смяна на модела на работа с клиенти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар