Нуждаем се от здрави, трайни и устойчиви структури, които да запазят Украйна като транзитна държава за Европа на руския природен газ, коментира германският канцлер Ангела Меркел по време на пресконференция в Берлин. Вчера тя разговаря със словашкия си колега Петер Пелегрини.
Тема на разговорите е бил и "Северен поток" 2, става ясно от изявлението на Меркел, цитирано от пресцентъра на германското правителство.
Словакия ще бъде една от страните, засегнати от плановете за прекратяването на транзита на руски газ през Украйна. Москва има намерение да спре или намали до минимум преноса на суровина от 2021 година и да пренасочи количествата през "Северен поток" 2 и "Турски поток".
В своя коментар германският канцлер отбелязва, че Словакия в момента е сред основните доставчици на газ за Украйна чрез изградените преди години интерконекторни връзки и голяма принос за енергийната стабилност на страната.
Меркел е категорична, че комисарят по въпросите на енергийния съюз Марош Шефчович, който води преговорите за транзита на газ през Украйна и реализацията на новите руски газови планове, ще получи нейната пълна подкрепа.
"Северен поток" 2, чийто най-голям лобист в ЕС е Германия, предвижда изграждането на още две тръби по дъното на Балтийско море. По този начин руският природен газ заобикаля не само Украйна, но и Полша и други източноевропейски държави. Само Киев изчислява загубите за икономиката си от липсата на транзитни такси в размер на около 3 млрд. долара годишно.
Другият път на газа - в южно направление, е "Турски поток", за който "Газпром" съобщи, че първата тръба е успешно положена. Предстои работата на сушата, както и финализирането на дейностите около втората тръба по дъното на Черно море. Именно през втората тръба Русия планира да доставя газ за Европа, но все още няма ясно решение за трасето. Възможностите са България или Гърция.
В своите коментари след срещата с Пелегрини Меркел коментира още и различията по отношение на миграцията, които имат Германия и Словакия. Германският канцлер обаче е убедена, че Братислава е проевропейски настроена и страната интензивно участва при решаването на въпросите за защитата на европейските граници.
От своя страна Петер Пелегрини коментира, че едно от свързващите звена между Германия и Словакия е автомобилната индустрия и много германски фирми са представени в родната му страна. Той посочи още, че едно от предизвикателствата пред двете държави ще бъде цифровизацията, изкуственият интелект и автономните автомобили. Тези въпроси ще бъдат дискутирани на ниво Европейски съвет, тоест от лидерите на общността, през следващите месеци, коментира още той.


Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Затварят основни улици заради мача Спартак - Левски днес във Варна
Хороскоп за 8 декември 2025
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
Красиви идеи за празнична украса с малък бюджет
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
Облачно, но без валежи в планините: подходящи условия за зимен туризъм
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино


преди 7 години Е според теб не се налага поддръжка на тръбопроводите? Те се слаат и от там почва да тече благо безкрай? :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години здравата логика това показва ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години За ТАНАП не бях чувал повече от година. Оказва се че Ердоган го открива на 19 юни, както пише в статията по-горе. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Украинците никога не са крали руска газ. Крадяха я руснаците(мисля Черномирдин) чрез Юлия Тимошенко(газовата принцеса), която вземаше скромна комисионна. Това беше само 2-3 години, далеч преди спирането на доставките. Специално кризата от 2009 беше политическа. Никой не бараше и грам, но руснаците лъжеха и не искаха да признаят разходите на компресорните станции. Тази лъжа бе за балъци, като нас. Затова и Словакия прибра 100 милиона долара за загуби в извънсъдебно споразумение от Газпром, а ние продължаваме да сочим Украйна. Задайте си въпроса защо, Русия никога не пожела да продава суровината на Руско-Украинската граница? Моят отговор е, за да има повод за претенции и лъжи. А вашият? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години т.е. според теб тази тръба газпрома я пуска повече с геополитическа цел, отколкото за да продава газ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години то не че въпросния човек е взел в предвид вашите изчисления, хахахахаи аз само питах, щото тук ми излизате с някви мантри за пазарна икономика и други булшити, при очевидно геополитически проекти нямащи нищо общо с пазара или там квото пеете :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Как се ремонтират тръби??? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Еми то не е като да не са били хващани :D Даже май криза имаше по едно време.Колкото до разходите за поддръжка, там вече има кой да си прави сметката кое е по-изгодно. И съм сигурен, че който трябва си я е направил без да взима впредвид твоите разсъждения :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години да, забравих че разходите за експлоатация и подръжка са в пъти по големи ... това с точенето може да минава в пенсионерския клуб :):) ... нали на тръбата се засича и ако точи някой ще се види :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Условието Русия да продължи да транзитира газ през Украйна, е ЕС да бутне 5-10 млрд. евро в ремонти на ръждясалите стари съветски тръби, както и да си понесе отговорността за глупостите, които натвори Порошенко. Дребни стотинки, нищо кой знае какво. Какво са за ЕС някакви 5-10 млрд. евро. Само Великобритания внася на година 9-10 млрд. евро :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар