Европейската комисия е премахнала най-големия досега брой търговски бариери, пред които се изправят европейски компании, работещи в чужбина. Това става ясно от годишния доклад на ЕК за търговските и инвестиционните бариери, в който също така се отбелязва, че износителите от континента наблюдават значителен ръст в протекционистките настроения през 2017 г.
Според данните през изминалата година са били премахнати 45 пречки пред търговията – над два пъти повече от тези през 2016 г. С това бариерите, премахнати при управлението на настоящата еврокомисия начело с Жан-Клод Юнкер, стават общо 88.
Последните промени обхващат 13 ключови европейски сектора за износ и инвестиции, включително самолетостроене, автомобилостроене, производство на машини, фармацевтика, медицинска апаратура, текстил, стомана, услуги и други.
От Европейската комисия посочват още, че благодарение на премахнатите бариери в периода 2014-2016 г. през миналата 2017 г. европейските компании са изнесли допълнително стоки за 4,8 млрд. евро.
„Като най-големият и най-достъпен пазар в света ЕС е решен да гарантира това, че чуждестранните пазари остават еднакво отворени за нашите фирми и продукти“, посочва в коментар европейският комисар по въпросите на търговията Сесилия Малмстрьом. По думите ѝ докладът показва, че ефективни решения могат да бъдат открити в международното законодателство.
Въпреки значителния брой премахнати пречки, нови бариери пред бизнеса продължават да се появяват. От данните става ясно, че през 2017 г. са регистрирани 67 нови ограничения пред глобалната търговия, с което общият им брой става 396, валидни между 57 различни търговски партньори по света. Според ЕК това потвърждава „тревожната“ тенденция за протекционистки настроения, която е регистрирана и през предходните години.
Най-голямо увеличение на нови бариери през миналата година е имало в Китай, като веднага след това се нареждат Русия, Южна Африка, Индия и Турция. Също така значително увеличение в пречките пред търговията има и в региона на Средиземноморието.
От текста става ясно още, че и деветте страни с най-много търговски бариери са икономики от Г-20.
Сред примерите за премахнати спънки пред търговията през 2017 г. е отстраняването на административните пречки пред сектора на услугите в Аржентина, признаването на европейските стандарти за сигурност при машиностроенето в бразилското законодателство, премахване на някои ограничения върху медните и алуминиеви вторични суровини и хартията в Турция и други.
Премахнатите бариери през 2017 г. биха могли да имат положителен ефект върху европейски стоки на стойност до 8,2 млрд. евро, посочват още от ЕК.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 7 години За да се ядосваш и да ти е гaднo. Повечето неща в ЕС се правят единствено с тази цел. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Отново четем откровените лъжи на некомпетентната и самозабравила се феминистка малмсрьом. ес НЕ Е нито най-големия, нито най-достъпния пазар в света. Защо в ес до днес има огромни мита за вносни автомобили, след като е толкова достъпен този европейски пазар?? отговор Сигнализирай за неуместен коментар