Държавите членки следва да предприемат спешни мерки за изтегляне от пазара на голям брой автомобили, които причиняват висока степен на замърсяване. Те също така трябва да се координират с производителите, за да продължат със задължителната модернизация на хардуера с цел намаляване на емисиите на азотен диоксид (NO2) и да изчистят съществуващия автомобилен парк, заявиха евродепутатите в четвъртък в резолюция.
Тя бе приета с 301 гласа „за“, срещу 181 гласа „против“ и 42 гласа „въздържал се“, съобщи пресцентърът на Европейския парламент (ЕП).
Парламентът се опасява, че проблемът със силно замърсяващите коли с дизелов двигател в голяма степен остава неразрешен и ще продължи да влошава качеството на въздуха в продължение на много години, ако не се предприемат ефективни координирани действия.
Комисията е започнала процедури за нарушение срещу няколко държави преди повече от две години заради неуспехa им да наложат санкции (в случая на групата Volkswagen) и е въвела системи за санкции, които да възпрепятстват производителите от нарушаване на законодателството за емисиите. Въпреки това не е приключил етапът на търсене на допълнителна информация. Процедурите все още продължават срещу Германия, Италия, Люксембург и Обединеното кралство, отбелязва ЕП.
Някои държави членки изглежда не си сътрудничат сериозно с Комисията в това отношение, добавят евродепутатите, и ги призовават да предоставят цялата необходима информация, за да може ЕК да представи доклад за емисиите в автомобилния сектор.
Според съобщението Европейската комисия е проявила „обструктивно поведение”, което е забавило разследването. А отказът да предостави публичен достъп до позициите на държавите членки в техническите срещи представлява лошо управление, посочва европейският омбудсман.
Депутатите отбелязват, че в САЩ жертвите на Дизелгейт са получили между 5 хил. и 10 хил. долара компенсаторни плащания, докато европейските потребители все още чакат подобаваща компенсация.
Според информацията, предоставена на Комисията от държавите членки, кампаниите в ЕС засягат ограничен брой автомобили от марките Volkswagen, Renault, Daimler, Opel и Suzuki. Няколко неправителствени организации и медии обаче съобщиха, че модели от други марки са показали съмнително количество емисии или са надхвърлили граничните стойности на замърсяване.
Някои държави членки, а именно България, Унгария, Ирландия, Словения и Швеция все още не са изпратили никаква информация на Комисията за програмите си за изтегляне на превозни средства от пазара.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos