Френската компания EDF съобщи, че пандемията от COVID-19 е довела до забавяне на строителството и ремонтите на нейните атомни електроцентрали във Франция и Великобритания.
Според EDF, рискът за забавяне на въвеждането в експлоатация на строящата се в Обединеното кралство АЕЦ Hinkley Point C е „висок“. По план първият от двата реактора EPR трябва да заработи в края на 2025 г.
През септември 2019 г. компанията заяви, че рискът за забавяне с 15 месеца на Първи енергоблок и с 9 месеца на Втори се е увеличил. Забавянията ще доведат до допълнителни разходи от 700 милиона паунда, съобщава World Nuclear News.
"Влиянието на COVID-19 върху графика и разходите в момента се оценява и увеличава риска от отлагане на планираните срокове за въвеждане в експлоатация", заяви днес EDF, добавяйки: "В момента се провежда цялостно проучване за оценка на необходимостта от актуализиран график и разходи, което ще бъде завършено през следващите месеци."
Що се отнася до проекта на EDF за трети реактор на атомната централа Flamanville, всички строителни дейности бяха временно преустановени между средата на март и началото на май в отговор на пандемията. Сега се очаква зареждането на гориво в реактора да стане в края на 2022 г.
Обявявайки резултатите си за първата половина на 2020 г. днес, EDF заяви, че производството на ядрена енергия във Франция възлиза на 174 TWh, което е спад от 29,7 TWh в сравнение с първата половина на 2019 г. Компанията отбелязва, че това понижение, около 13 TWh, се дължи на пандемията от коронавирус.
На 2 юли EDF преразгледа в посока нагоре прогнозата си за ядреното производство във Франция за 2020 г. до около 315-325 TWh в сравнение с 300 TWh, изчислени на 16 април 2020 г.
Във Великобритания производството на ядрена енергия през първите шест месеца на 2020 г. достига 22,7 TWh, което е спад с 1,8 TWh в сравнение с първата половина на 2019 г. Според EDF спадът се дължи на графика на операциите по поддръжка и планираните прекъсвания.
EDF обяви, че нетната ѝ печалба се свива с 9,6 на сто през първите шест месеца на годината до 1,3 млрд. евро, докато приходите от продажба намаляват с 4,9% до 34,7 млрд. евро. Печалбата на дружеството преди лихви, данъци, обезценка и амортизация (EBITDA) се е свила с 1 милиард евро към края на юни.


Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Правителството в Скопие опитва да изиграе Европа за българите в РСМ
Липсата на приет бюджет за 2026 година не би попречила за влизане в еврозоната
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво