Когато става дума за зелената икономика, Борис Джонсън обича да напомня за Уолтър Берси. Британският инженер бе изобретил електрическо такси още през 1897 г., казва британският премиер. Но иновацията му се е провалила по това време поради съпротива от страна на мощни групи по интереси. Едва повече от сто години по-късно „визионерски кмет“ въведе електрическата Black Cab (така наричат лондонските таксита) в Лондон.
Споменатият кмет, разбира се, бе самият Джонсън, смеховете сред публиката са сигурни. Неговата гледна точка: когато става въпрос за защита на климата, просто трябва да се действа, да не се позволява на скептиците да ни забавят.
Причинената от коронавируса криза сега тества държавния глава за това доколко сериозно взема предвид думите си. Великобритания беше първата голяма икономика, която пое правен ангажимент да стане климатично неутрална до 2050 г. На световната конференция за климата COP26 в Глазгоу догодина Джонсън планира да ангажира други държави за подобни амбициозни цели.
Като домакин той ще бъде в светлината на прожекторите: ще продължи ли с прехода към зелената икономика или ще определи други приоритети в рамките на рецесията?
Екологичните организации са загрижени за това как централната банка на Англия отпуска милиарди лири заеми на авиокомпании и производители на автомобили. Заявената цел на правителството е да спаси колкото се може повече компании и работни места. Какво остава от амбициозните планове за климата?
„Опасявам се, че ако правителството трябва да избере между икономически растеж и околна среда, природата ще загуби", заявява пред DPA Ник Мейби, ръководител на мозъчния тръст E3G.
Други наблюдатели обаче очакват кризата да ускори прехода към устойчива икономика. „Кризата е катализатор за зеления дневен ред“, казва Ерик Феърбеърн, основател и изпълнителен директор на Podpoint.
Основаният през 2009 г. пазарен лидер инсталира станции за зареждане на електрически автомобили и е част от енергийната група EDF Energy от пролетта. Юни беше най-добрият месец за продажби в историята на компанията, съобщава Феърбеърн.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 5 години Нито UK, нито ЕС ще постигнат тия бръщолевеници за 0 емисии към 2050 г. Ще се напредне осезаемо, но няма да е 0.А англичаните имат какво да си мислят и за санирането. Не само покривите им са отвратни. Прозорците им все още са дървени, не уплътняват добре. А където има PVC - то е с малко камери, неудобно и не изолира също добре. отговор Сигнализирай за неуместен коментар