Докато обаче няма натиск от надзора, малко неща ще се случат. Досега банките се защитаваха с това, че не успяват да определят количествено регулаторните рискове от изменението на климата. Тиодър очаква, че първоначално кризата ще върне нещата назад: В момента целта е да се спаси икономиката като цяло, поради което климатичните рискове се преместиха на заден план. В средносрочен план обаче темата ще продължи да е важна.
През следващите месеци ще стане ясно колко зелено ще бъде възстановяването на Великобритания. Очаква се правителството да създаде държавна инфраструктурна банка. Целта е тя да замени Европейската инвестиционна банка, но би могла да се съсредоточи и върху екологичните проекти.
Зелена инвестиционна банка вече съществуваше по време на либерално-консервативната коалиция от 2012 до 2015 г. Въпреки това тя беше продадена на инвестиционната банка Macquarie, веднага щом консерваторите отново се върнаха на власт.
„Нуждаем се от национална инфраструктурна банка“, казва Никола Стърн, експерт по климата в Лондонското училище по икономика (LSE), в неотдавнашен уебинар. Тя трябва да инвестира в „чиста инфраструктура“ като велосипедни алеи, станции за зареждане и широколентова връзка.
Brexit създава риск за зеления обрат. Ако в бъдеще има по-малко сътрудничество между операторите на електропреносната мрежа от двете страни на Ламанша, преминаването към възобновяеми енергийни източници ще стане по-скъпо, казва Мейби. „В това отношение зелената програма може да стане жертва на Brexit“.
Напротив, според Баркър Brexit предизвиква особена амбиция сред правителството да стане отличник на Европа в опазването на климата. "Много хора в Европа смятат, че ние, британците, не сме в ред, защото гласувахме за Brexit", казва той.
Сега обаче можем да докажем, че са прогресивна нация и да продължим да се ангажираме с глобалната програма за мултилатеризъм. Следователно Джонсън ще направи всичко възможно да направи климатичната конференция в Глазгоу повратна точка, подобна на тази на конференцията в Париж през 2015 г.


Хороскоп за 8 декември 2025
Скъпотия! Храните у нас продължават да поскъпват стремглаво преди еврото
7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Александър Джартов: Бедствено положение е обявено за Ардино
Китайски изтребители насочиха радар за управление на огъня към японски самолети
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
Проходът Троян-Кърнаре е временно затворен
Япония е изправена пред криза, свързана с деменция
преди 5 години Нито UK, нито ЕС ще постигнат тия бръщолевеници за 0 емисии към 2050 г. Ще се напредне осезаемо, но няма да е 0.А англичаните имат какво да си мислят и за санирането. Не само покривите им са отвратни. Прозорците им все още са дървени, не уплътняват добре. А където има PVC - то е с малко камери, неудобно и не изолира също добре. отговор Сигнализирай за неуместен коментар