Повече от две пети от респондентите в статистическо проучване на Европейската инвестиционна банка (ЕИБ), обхващащо 30 000 души от различни държави по света, посочват, че са готови да летят по-рядко след облекчаването на ограничителните мерки, свързани с пандемията от коронавирус, съобщава Bloomberg.
Според анкетата на ЕИБ, чийто акцент пада върху климата, 72% от допитаните американци и европейци, както и 84% от респондентите от Китай смятат, че собственото им поведение може да подкрепи борбата срещу климатичните изменение. Това е със 7 до 12 процентни пункта повече в сравнение с предходната анкета.
Анкетираните посочват, че отказът от летене е едно от най-лесните неща, които могат да направят, за да намалят въглеродния отпечатък, въпреки че са далеч по-неохотни да прекратят използването на видео стрийминг услуги, да спрат с пазаруването на нови дрехи или да се откажат от месото.
Когато бъдат премахнати ограниченията, свързани с Covid-19, 43% от европейците, 40% от американците и 65% от китайците споделят, че ще се опитат да избягват пътуването със самолет. Много от тези хора посочват изменението на климата като основна причина за промяната в техните навици.
Въпреки че броят на пътниците при въздушния транспорт спадна драстично през миналата година заради коронавируса, авиацията се очаква да отчете увеличение на своя въглероден отпечатък през следващите десетилетия. Индустрията е генерирала повече от 1 млрд. тона въглероден диоксид през 2019 г., според проучване на BloombergNEF. В същото време авиокомпаниите имат само ограничен успех по отношение на ограничаването на емисиите до момента.
„Периодът след Covid-19 ще предостави възможност да се осъществи огромен скок в прехода към нисковъглеродна и устойчива спрямо климата икономика“, изтъква вицепрезидентът на ЕИБ Амброаз Файол.
Проучването установява, че хората са далеч по-малко склонни да се откажат от своите автомобили, което всъщност може да има по-голямо въздействие върху климата от склонността им да летят. Авиацията е отговорна за едва 2,5% от емисиите в глобален мащаб, докато автомобилният транспорт генерира около 15% от парниковите газове.
Според 39% от анкетираните европейци и 38% от американците отказването от притежанието на автомобил ще бъде най-трудното решение по отношение на климата. Това подчертава необходимостта автомобилните концерни да засилят своя устрем към електрификация на продуктите си.
По отношение на предпочитания транспорт 89% от китайските респонденти, 73% от европейците и 69% от американците споделят, че предпочитат да използват велосипед или да ходят пеша.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?