Японският автомобилен концерн Toyota Motor Corp. удвоява инвестициите си в производството на автомобили с водородни горивни клетки (hydrogen fuel cell vehicle – FCV), като прекратява работата си върху по-евтините масови леки коли и джипове, налагайки новата технология при бусовете и камионите за постигане на икономии от мащаба, информира Ройтерс.
Toyota ускорява подобренията за следващото поколение FCV - Mirai, което се очаква да бъде готово през първата половина на 2020 г. От компанията се надяват, че това ще промени мнението на конкурентните автомобилни производители и индустриални експерти, които не виждат перспектива в развитието на тази технология, заклеймявайки я като нерентабилна.
Производителят на Prius, първият масов хибриден автомобил в света, заяви, че може да популяризира частично новите автомобили с водородни клетки, като ги направи по-евтини.
„Ще преминем от ограничено към масово производство, като намалим размера на скъпите материали като платината, използвани в компонентите на клетките, и ще направим системата по-компактна и мощна“, каза Йошикацу Танака, старши инженер на Mirai в интервю пред Ройтерс.
Планирано е постепенно въвеждане на други модели на FCV, включително и за модели джипове и камиони около началото на 2025 г., съобщи източник, запознат с плановете на компанията.
Toyota отказа да коментира конкретни планове за бъдещи продукти. Тя разработва прототипи FCV при малки товарни коли и камиони, базирани на модели, които вече са пуснати на пазара, споделя още Ройтерс.
„Ще използваме колкото се може повече части от съществуващите леки коли и други модели, доколкото е възможно, за горивни клетки за камионите“, заяви Икуо Ота, мениджър по ново бизнес планиране към проекта за горивни клетки на Toyota, като добави: “В противен случай няма да видим ползите от масовото производство“.
Компанията залага и на подобряване на представянето. Toyota иска да повиши възможността за пробег на клетките Mirai с едно зареждане до 700-750 километра от сегашните 500 километра, като целта е през 2025 г. тя да достигне 1000 километра.
Водена от убеждението, че водородът ще се превърне в ключов източник на чиста енергия през следващите 100 години, Toyota разработва водородни горивни клетки от началото на 90-те години на миналия век.
Водородът е най-изобилният елемент във Вселената и притежава повече енергия, отколкото батерия с еквивалентна маса.
Mirai се превръща в първата в света FCV технология, когато започва да се разработва през 2014 г. Но високата ѝ цена, 60 хил. долара преди правителствените стимули, както и липсата на изградена инфраструктура за зареждане, ограничават нейното приложение в момента – досега са продадени около 6 хил. автомобила в световен мащаб.


Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Спартак загуби от Левски с 1:3 под дъжда на "Коритото"
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Даниел Митов: Нямам намерение да подавам оставка
SENSHI 29 пощаза 12 зрелищни битки и много адреналин
Най-актуалните модели обеци, които да носите тази зима
Благомир Коцев: Свободата на духа и чистата съвест носят истинската свобода