Един от най-големите китайски конгломерати възнамерява напълно да се откаже от дела си в германската Deutsche Bank, както и от голяма част от чуждестранните си инвестиции, направени през последните няколко години. Това съобщава в. Wall Street Journal, позовавайки се на свои вътрешни източници.
HNA Group Co., която притежава бизнеси и активи на стойност от над 40 млрд. долара, преживя период на агресивни международни придобивания от 2015 до 2017 г. Сега обаче компанията се оттегля от империята си в чужбина в опит да свие баланса си на фона на подновен натиск както от китайските регулатори, така и от кредиторите си.
Според източниците на изданието конгломератът също така ще продаде базираната в Калифорния технологична компания Ingram Micro Inc., която купи през 2016 г. за 6 млрд. долара, както и швейцарската карго компания Swissport International Ltd. Също така от HNA планират да се откажат от дяловете си в редица китайски банки, тръстове и застрахователни компании.
HNA държи дял от 7,6% в Deutsche Bank, който планира да продаде постепенно през следващите 18 месеца.
По-рано HNA притежаваше близо 10% от Deutsche Bank, като финансира дела си посредством договори за деривати с банки и финансиране за над 2,8 млрд. долара. Делът отчасти се сви, след като част от тези договори изтекоха, а някои от кредиторите продадоха акции, за да възстановят част от дадените заеми. От конгломерата очакват дела в германската банка, който в момента е в размер на 1,8 млрд. долара, постепенно да намалее до нула, тъй като все повече договори за деривати ще изтекат.
По изчисления на Wall Street Journal цената на активите, от които компанията иска да се откаже, включително тези на Deutsche Bank, възлизат на около 10 млрд. долара.
След новината акциите на германската банка поевтиняха значително. Към 14:30 ч. българско време те се търгуват с понижение от над 2%.
Вълната от планирани изтегляния от инвестиции на HNA се случва, след като властите в Пекин поискаха от компанията да се съсредоточи върху своя основен бизнес, а именно управлението на китайските авиолинии.
Според източници на изданието плановете на компанията са били налице още преди нейният съосновател и председател Уан Дзиен да почине при трагичен инцидент по време на пътуване във Франция през юли тази година. Другият съосновател на компанията и настоящ председател Чън Фън продължава договорената по-рано стратегия, посочват още от те.
„Отдадени сме на рационализирането на нашата стратегия, за да се фокусираме върху нашия основен бизнес с авиация, туризъм и логистика“, посочи говорител на HNA. Компанията, която започва бизнеса си през 1993 г. като Hainan Airlines, притежава около дузина китайски самолетни линии.
Последните опити на HNA да се откаже от активи показват, че групата остава под напрежение за изплащане на дълга си, който натрупа през последните години с кампанията си за международни придобивания.
Към края на юни дългът ѝ възлиза на 657,4 млрд. юана (96,12 млрд. долара), което е понижение от 10% в сравнение с половин година по-рано.
Източници от HNA съобщават, че специален екип на държавната китайска банка China Development Bank Corp., която е и най-големият кредитор на конгломерата, е разположен в централата му в Хайкоу, за да ръководи продажбата.
Според друг запознат целта е компанията да намали притежаваните си активи с около една трета до 800 млрд. юана. Към края на юни общият обем на притежавани от нея активи възлиза на 1,1 трлн. юана.


1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР