Японският конгломерат SoftBank Group Corp е набрал 2,65 трлн. йени (23,5 млрд. долара) в най-голямото първично публично предлагане в Япония, разглеждано като своеобразен финал на нейния преход от местен телеком към глобален технологичен инвеститор, съобщава Ройтерс.
Мобилното звено SoftBank Corp постави цена на книжата от 1500 йени за акция, както беше посочило по-рано, надминавайки първоначалните прогнози от 2,4 трлн. йени набрани средства.
От компанията също така заявиха, че ще продадат всички допълнителни акции, като общият брой на продажбите ще доближи рекордните 25 млрд. долара, набрани по време на IPO-то на китайския гигант за електронна търговия Alibaba Group Holding Ltd.
Японската корпорация, която контролира най-големия фонд за частни капиталови инвестиции в света на стойност от близо 100 млрд. долара, ще използва приходите от акциите, за да инвестира в стартъпи, чиято дейност варира от производство на игри до услуги за споделено пътуване, каквито предлага и Uber Technologies Inc.
„Търсенето е доста над количеството предлагани акции“, заявяват от SoftBank Corp.
В същото време японското правителство обяви, че желае да види значително понижение на таксите при мобилните услуги на фона на предстоящото влизане на пазара на компанията за електронна търговия Rakuten Inc.
Също така Токио планира да забрани правителствените покупки на телекомуникационно оборудване от китайски производители като Huawei Technologies Co Ltd, с която SoftBank има дълго сътрудничество в сферата на мрежовата технология 5G.
В понеделник японската медия Kyodo News обяви, че SoftBank повече няма да използва оборудването на Huawei за своите мрежи, съобразявайки се с изискванията на правителството.
SoftBank предложи близо 2 млрд. акции, увеличавайки загрижеността за свръхпредлагане, особено с оглед на факта, че се смята, че става дума за зрял бизнес.
Тя алокира над 80% от продажбата за местните инвеститори на дребно, твърдят банкови източници. За да стимулират интереса, местните поематели преследваха безпрецедентна маркетингова кампания, включително и първите телевизионни реклами в Япония за публично предлагане на частни компании.
„Инвеститорите на дребно гледат на акциите от IPO-то като на печеливши", заяви Наото Акаши, генерален мениджър на SBI Securities, най-голямата онлайн брокерска компания в Япония и един от водещите поематели за японската част на IPO-то на SoftBank.
Главният изпълнителен директор на стартъпа One Tap BUY Казуто Хаяши, заяви, че първичното публично предлагане на японската корпорация е привлякло множество млади инвеститори, които се включват в подобен процес за първи път.


Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска