IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Нетната печалба на Kraft Foods скочи над 10 пъти за четвъртото тримесечие

Резултатът се дължи основно на печалба, свързана с пенсионните планове на работниците

10:29 | 14.02.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Нетната печалба на Kraft Foods скочи над 10 пъти за четвъртото тримесечие

Нетната печалба на Kraft Foods Group Inc. за четвъртото тримесечие нарасна над 10 пъти, предава MarketWatch.

За последните три месеца на 2013 г. печалбата на компанията се покачи до 931 млн. долара, или 1,54 долара на акция, от отчетения положителен финансов резултат за същия период на миналата година от само 90 млн. долара, или 15 цента на ценна книга.

Последните резултати включват печалба от 782 млн. долара, или 1,11 долара на акция, свързана с пенсионните планове на работниците, постигната благодарение на по-ниските цени и на възвръщаемостта от активите.

Приходите от продажби на компанията нараснаха с 2,3% до 4,6 млрд. долара. Приходите от основна дейност, в които не влизат сливанията, продажбите на инвестиционни активи и валутните изменения, се увеличиха с 3,2%. Анкетираните от Thomson Reuters анализатори очакваха печалба от 61 цента на акция при приходи за 4,63 млрд. долара.

Оперативният марж скочи с 32,9% на годишна база от 5,8%, след като компанията намали режийните разходи с 53%.

През 2012 г. производителят на кафе с бранда Maxwell House, деликатесните меса Oscar Mayer и сирене Velveeta се раздели на две. Бизнесът й с хранителни стоки бе отделен в нова компания - Kraft Foods Group Inc., а под бранда Mondelez International компанията развива присъствието си на развиващите се пазари с шоколада Cadbury, дъвките Trident и бисквитките Oreo.

Базираната в Нортфийлд, Илинойс, компания разполага с много по-икономична структура, след като съкрати работни места и други разходи, но все още е податлива на променливите цени на суровините за производство и на пестеливите потребители. От Kraft завиха, че продажбите в много от магазините са спаднали, а само малка част от потребителите купуват повече от това, от което имат нужда.

Kraft използва част от спестените разходи, за да засили маркетинга си към марки като десертите Jell-O и фъстъците Planters. От компанията съобщиха, че са увеличили дела си на пазара на кафе и обема на Planters.

Приходите от продажби на сирена спаднаха с 1,4% на годишна база, а се увеличиха с 5,5% при безалкохолните напитки, със 7,3 на сто за охладените храни и 5,7% при храните и десертите. Ръст в продажбите от процент има при подобрителите и ядките.

След края на търговията на Wall Street снощи книжата на Kraft Foods Group Inc. прибавиха 1,13% към стойността си до 54,21 долара за брой.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:10 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от САЩ виж още

Коментари

Финанси виж още