IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Добрите времена за автопроизводителите се завърнаха

Fiat отчита милиардна печалба, а Renault-Nissan – рекордни продажби на автомобили

17:03 | 01.02.12 г. 1
Автор - снимка
Създател
<p>
	За Fiat кризата сякаш отмина. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

За Fiat кризата сякаш отмина. Снимка: Ройтерс

През текущата година Chrysler се надява на нов ръст и да надхвърли приходи от 65 млрд. долара. Печалбата се очаква да стигне 1,5 млрд. долара. Ако тези прогнози бъдат изпълнени, при актуалните валутни курсове Chrysler ще прави две трети от прогнозирания оборот за целия концерн в размер на 75 млрд. евро.

Поне засега придобиването на Chrysler се изплаща за Fiat. Още през третото тримесечие американците допринесоха с две трети за печалбата на концерна и така му помогнаха да компенсира слабите продажби на Стария континент. Все пак остава малко горчивина – нетните задължения на Fiat и Chrysler през октомври 2011 стигнаха 5,8 млрд. евро – значително над очакваното от анализаторите. Fiat оправда това със специалните плащания към щатското и канадското финансови министерства за акциите на Chrysler.

Междувременно стана ясно, че и алиансът между автомобилните производители Renault и Nissan е продал рекордно количество автомобили през 2011 г. Двете компании са продали 8,03 млн. автомобили - с около 10% повече от 2010 г. Алиансът обаче все пак остава след германският концерн Volkswagen. Компанията от Волфсбург повиши продажбите си с 14,3% на годишна база до 8,16 млн. автомобила.

Президентът на Renault-Nissan Карлос Госн е доволен от резултатите. На фона на земетресението в Япония, необичайно силната йена и финансовата криза в ЕС, това е солиден растеж, каза мениджърът, цитиран от Ройтерс.

„Алиансът се е възползвал от подема в икономиката на САЩ и спечели значителен пазарен дял в регионите, които са двигатели на растежа на 21-ви век". Рекордът в продажбите според компанията е трети пореден. А глобалният пазарен дял е нараснал от 10,3 на 10,7 процента.

Най-важният пазар е Китай с продадени 1,27 млн. автомобила и пазарен дял от 7,4%. Следват Северна Америка, Русия, Франция и Япония. Германия е едва на шесто място с 254 000 продадени автомобила и пазарен дял от 7,5%. Освен Renault и Nissan в алианса влиза и марката Lada, чрез партньорството с руския концерн AvtoVaz. За разлика от Renault обаче другият френски автомобилен концерн PSA Peugeot Citroën е в дълбока криза. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:17 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 2
stone kold
преди 12 години
на снимката по горе скрито послание: младо моми4е се опитва чрез скрит инстинктивен помисъл към красива жена(а защо не е някой мускулест младеж?задайте си и този въпрос) да накара хлътналия клиент да даде част от времето си прекарано тук на земята на компанията майка производиел като в замяна получава прясно огънати ламарини и боя....и сега компанията майка се хвали колко хора са се заробили да и слугуват(както казват времето е пари,а а човешкия живот е просто едно време част от което им принадлежи на компанийте защото ти си се подлъгал по рекламите за хубав живот)..грозната истина
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още