„Каквото повикало, такова се обадило“. Очевидно с това мото действа американският производител на бижута Tiffany. Компанията с големи традиции подава съдебен иск срещу швейцарския производител на часовници Swatch за 542 млн. франка.
По този начин американците реагират на съдебен иск на швейцарския производител на часовници, с който той настоява за 3,8 млрд. франка компенсация от бившия си партньор, предаде Ройтерс.
Това всъщност е една тъжна история на големи очаквания и тежки разочарования. В края на 2007 г. двете компании обявиха партньорството си с фанфари. Перспективите по онова време бяха блестящи.
Tiffany трябваше да продава часовници от империята Swatch по света, включително луксозни марки като Breguet, Glashütte, Omega. Но в средата на миналата година алиансът приключи внезапно. През септември Swatch прекрати партньорството и заведе дело срещу Tiffany.
През февруари 2008 г. Ник Хайек, президент на Swatch, обясни партньорството с думите, че така компанията му си намира „приятел“ със специализация „часовници-бижута“, с когото може уверено да се изправи пред конкурент като марката Cartier. Cartier е собственост на друг швейцарски концерн - Richemont.
Президентът на Tiffany Майкъл Ковалски от своя страна нарече контракта „най-важното стратегическо партньорство в 170-годишната история на компанията“. В следствие на договорката се създаде Tiffany Watch Co. Ltd. Тази компания отговаряше за разработването, производството и продажбите на часовниковата марка Tiffany & Co. чрез магазините на Tiffany и Swatch, както и чрез независими дилъри.
Компанията принадлежи по документи на базираната в Бил Swatch, а Tiffany участваше в печалбата и ръководеше специално създадения маркетингов комитет. Swatch от своя страна бе отговорна за дизайна.
За какво конкретно всъщност става дума във войната на луксозните компании все още не е напълно ясно. Swatch обвини американците, че са блокирали алианса и са нарушили договорите. Така например са били осуетени съвместни маркетингови кампании. Известната с подаръчните си обвивки в турско синьо нюйорска компания Tiffany отрича обвиненията.
В последно време бизнесът на американската бижутерийна верига не е толкова ослепителен, както преди. В началото на годината компанията отново понижи преждевременно завишената прогноза за печалбата за 2011 г. За разлика от нея Swatch обяви рекордни продажби за изминалата година от над 7 млрд. франка.
Швейцарците посрещат иска на американските си бивши партньори доста спокойно: „Това искане не е обосновано от фактически и правни аргументи“, съобщава лаконично в понеделник компанията.


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева