IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Siemens и Disney в приказен съюз

Германците са глобален технологичен партньор на медийния гигант, който от своя страна ги съветва по отношение на обслужването на клиентите в САЩ

09:20 | 19.06.12 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Само преди няколко дни изпълнителният директор на Disney Боб Айгър аоткри тържествено най-новата атракция в Disney Park в Калифорния. Тя е на стойност 1,1 млрд. долара и пресъздава игрите и героите от филма „Игри“. Онова, което много от посетителите не знаят – всички електрически и задвижващи елементи на въртележката, както и неоновите светлини, са на Siemens, пише DPA.

А още по-малко хора знаят, че Disney притежава своя консултантска компания - Disney Institute. Най-големият медиен концерн съветва Siemens по отношение на обслужването на клиентите в САЩ. Така например клиниките са важен за Siemens клиент по отношение на продажбата на медицински изделия. За да ги убедят в продукти на Siemens, германците работят в тясно сътрудничество с компанията, създател на Мики Маус. "Пациентът е и гост", казва Том Хаас, главен маркетингов директор на Siemens за САЩ, а „Disney знае най-добре как се посрещат гости". 

Така например Siemens в сътрудничество с Disney разработи слухов апарат за деца с чанта с Мики Маус. Наръчникът е под формата на детската книга "Три пъти наздраве за ушите на Бъни". Това помага на малките пациенти да станат приятели с електрическото устройство. Подобни оферти има и при устройствата за диагностика на алергии и др.

Има и продукти, насочени към възрастните. Заедно с дъщерната на Disney компания Marvel и нейните супер герои, през лятото Siemens ще стартира кампанията "Unsung Heroes" (Невъзпяти герои). Капитан Америка или Хълк обясняват на американските военни защо след участието им в задгранични мисии ще бъдат изследвани с устройства на Siemens за употреба на наркотици.

Според Siemens Disney притежава невероятен потенциал за продажбата на техника. Калифорнийският концерн е известен със своите кинофилми и Мики Маус, но през 2011 г. със своите круизи, ваканционни хотели и паркове е направил една трета от общия си оборот от около 40,9 млрд. долара, като това е вторият по важност за компанията бизнес отрасъл. А Siemens помага активно, също и при изграждането на новия парк Disney в Шанхай. "Siemens е ключов наш партньор", казва Майкъл Кохен, директор по корпоративни съюзи в Disney.

Сътрудничеството започва преди повече от седем години, когато Disney в търсенето си на глобален технологичен партньор се натъква на Siemens. Германците построиха в Лос Анджелис през 2009 г. за Disney Midway Mania – високотехнологични кабинки с ликовете на героите от „Играта на играчките".

Развлекателният концерн е бил до такава степен въодушевен, че възлага на Siemens и Cars Land. "Проектът бе много сложен, а Siemens допринесе решително за успеха“, признават от Disney.

От двете компании не назовават конкретни данни за сътрудничеството. Според запознати обаче общата стойност на контракта е над 100 млн. долара. Не малко пари, но спрямо общите приходи на Siemens от 74 млрд. евро – скромна сума. По-важното обаче - Siemens се лансира като американска компания. В САЩ през 2011 г. германският концерн е имал оборот от 14,8 млрд. евро – колкото само в Германия. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:21 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 17 rate down comment 0
bgMan
преди 11 години
Само и този съюз да не завърши с грандиозно фиаско като от приказка.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още