IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как авиокомпаниите печелят от допълнителни стоки и услуги

Отделянето на услуги, които по-рано бяха част от общата цена на билета, играе все по-сериозна роля

12:36 | 23.02.14 г. 1
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Майкъл Олиъри обмисля нови възможности за допълнителни приходи. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Майкъл Олиъри обмисля нови възможности за допълнителни приходи. Снимка: Ройтерс

Около 5% от общите приходи за 708 млрд. долара на авиокомпаниите за миналата година са дошли от продажба на сандвичи, развлекателни продукти и услуги и резервиране на места, предаде Bloomberg, като цитира изчисления на IATA. Освен това тази сума има потенциал да се удвои.

Преди пет години делът на приходите от допълнителни такси е бил близо до нулата, споделя Тони Тайлър от IATA. По думите му превозвачите ще добавят нови и нови продукти и услуги, за които клиентите им да плащат.

Главният изпълнителен директор на Ryanair Holdings Plc. Майкъл Олиъри обяви преди известно време, че обмисля възможността да въведе правостоящи места, както и да накара клиентите да плащат за тоалетна в самолета като възможност за увеличаване на приходите. 

Сериозна роля за комбинираните нетни приходи от 12,9 млрд. долара, които авиокомпаниите отчетоха миналата година, има отделянето на услуги, които по-рано бяха част от общата цена на билета. По-големите оператори преди избягваха тази практика, предпочитана от нискобюджетните превозвачи, но сега и те разбират какви са ползите от това да изкарваш пари от други услуги.

По-рано този месец най-голямата нискобюджетна авиокомпания в Европа Ryanair обяви, че приходите ѝ от продажба на други стоки и услуги, без билети, са скочили с 13% през третото тримесечие, след като повече клиенти са решили да си резервират места и са си платили, за да могат първи да влязат на борда на самолета. През януари пък JetBlue Airways Corp. съобщи, че през 2013 г. приходите ѝ от странични стоки и услуги са се повишили с 15% до 670 млн. долара.

За момента повечето авиокомпании таксуват пътниците основно за храна, багаж, възможност за избор на място и развлечение, въпреки че в бъдеще обхватът на тези услуги и стоки ще се увеличи. Възможно е на пътниците да бъде дадена възможност да правят поръчки, докато са във въздуха и да си ги вземат при пристигането на летището, обяснява Брайън Пийс, главен икономист на IATA.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:18 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още