IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Музей в Сан Франциско събра 570 млн. долара в рамките на мащабна кампания

Средствата са за изграждането на ново крило, което да разшири площта на музея

10:17 | 24.06.14 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;http://www.sfmoma.org/</em></p>

Снимка: http://www.sfmoma.org/

Най-голямата кампания за набиране на средства за музей в историята на Сан Франциско (SFMOMA) почти е постигнала целта си да събере 610 млн. долара две години преди отварянето на ново крило на музея, което ще удвои пространството за представянето на творби на Анди Уорхол, Марк Ротко и Дейвид Хокни.

Музеят за модерно изкуство в Сан Франциско е успял да събере 570 млн. долара, т.е. 94% от планираната крайна сума. Парите са предназначени за значително разширяване на площта на музея. Останалите средства ще останат като дарение за музея, пише Bloomberg.

Самото крило ще струва 305 млн. долара и ще е проектирано от архитектурната компания Snohetta, която стои зад сегашната сграда на музея, отворила врати преди две десетилетия.

Музеят в Сан Франциско е сред най-старите институции, посветени на модерното и съвременно изкуство. Той е основан през 1935 г. и първоначално се е помещавал в най-горните етажи на сграда, намираща се в близост до градската управа. Преместването му в не особено привлекателния квартал дава идентичност на района и увеличава броя на посетителите и местните дарители.

„Нашата експанзия ще затвърди квартала като културен център“, категоричен е директорът на музея Нийл Бенездра. По думите му голяма част от новото крило ще е остъклена и ще има открити тераси.

„Искаме този музей да значи много повече за много повече хора, но просто не разполагаме с достатъчно пространство“, обяснява Бенездра. По думите му проектът за разширяването на площта на музея е бил приключен в „един от онези моменти, в които звездите се подреждат и всичко си идва на мястото“, допълва той.

През двете десетилетия от преместването на музея в района, наречен South of Market, кварталът се променя значително. Появяват се нови луксозни хотели и резиденции. Множество стартиращи технологични компании се местят в офиси в района. Дори Twitter се премества наблизо.

Сегашните галерии на SFMOMA могат да се сравнят по площ с тези на Музея за модерно изкуство в Ню Йорк. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:02 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още