IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Adidas преоткрива ръгбито и бейзбола

Германският концерн възнамерява да сключва спонсорски договори с играчи от тези два спорта, за да печели пазарен дял в САЩ

16:14 | 18.01.15 г.
Автор - снимка
Създател
Adidas преоткрива ръгбито и бейзбола

Германският производител на спортни облекла Adidas възнамерява да експандира значително в сферата на спонсорството на играчи от американския футбол и бейзбола в следващите години. С тази стъпка дружеството от германския индекс DAX планира да разшири пазарния си дял на американския пазар, предава DPA.

През следващите три години американското дъщерно дружество планира да подпише такива договори с до 250 играчи от ръгбито и бейзбола, казва Марк Кинг, президент на Adidas за Северна Америка. В момента базираната в Херцогенраух компания има такива договори с по-малко от 40 играчи. 

По данни на Adidas освен това ще се подпишат и контракти с двата спортни съюза - NFL и MLB, което ще позволи на играчите да носят на терена логото на компанията върху облеклото си. 

Този ход е в отговор на последните тенденции, според които германската компания падна на трето място сред производителите на спортни стоки в САЩ след Under Armour. Лидер с голямо предимство продължава да бъде основният конкурент Nike.

По данни от Sterne Agee и SportScanInfo през последните 11 месеца до 3-и януари пазарният дял на Adidas на пазара за дрехи в САЩ възлиза на 4,6%, а на пазара на обувки – на 7,1% - включително и на бранда Reebok, който разполага със собствени договори  за спонсорство. За сметка на това Nike и Under Armour, които заедно контролират 46% от пазара на дрехи и 62% от пазара за обувки в САЩ, отчитат ръстове през периода.

„Тук ние не можем да се възползваме от нашата глобална стратегия", казва Кинг, който заема поста от юни, а преди това е ръководил производителя на стоки за голф TaylorMade. „Знам, че ние сме глобална марка във футбола, но в САЩ трябва да се придържаме към традиционните спортове. Ние може да продължим да сме лидери във футбола, но това няма да разшири нашия бизнес тук".

Спонсорските договори са скъп, но необходим начин, за да се утвърди дадена марка в съзнанието на потребителите. И това е област, в която Adidas досега действа твърде бавно. Пазарът на спортни стоки е силно конкурентен. Така например наскоро Under Armour  подписа договор с професионалния тенисист Анди Мъри, който преди това играеше с дрехи на Аdidas. През миналата година избухна и истинска война на наддаване за оборудването на звездата от НБА Кевин Дюрант.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:41 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още